Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Da prøver jeg meg med en ny en:

Hvilke to topper ser vi her, og på hvilken topp tar jeg bildet?

Vi ser vel Fongen (1441), med Fongskaftet (1298) midt i bildet med bratt venstreside? :? Bildet er tatt fra Ruten (1179) ved Tydal kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser vel Fongen (1441), med Fongskaftet (1298) midt i bildet med bratt venstreside? :? Bildet er tatt fra Ruten (1179) ved Tydal kanskje?

Var det så lett altså? Jaja.. det er nå helt rett iallfall.

Mulig denne er litt vanskeligere da.. Hvor er jeg her?

post-48-133474407487_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg snart å gå tom for digitale bilder som ikke vil gjenkjennes umiddelbart.

Hvor er dette bildet tatt fra? Hvilke fjell ser vi?

Glem nå ikke mitt bilde på forrige side!

Hint: Den ene av fjellene på bildet mitt er nylig blitt nevnt her.

Det skulle ikke tilfeldigvis være Fongen (1441) som er snødekt i bakgrunnen på bildet ditt El Gringo? :D Sett fra nordvest, fra Skarvan, stemmer det rimelig bra med kartet. Helt til høyre i bildet ligger da Ruten (1179) og til venstre for Fongen med et ørlite dryss av nysnø vil Ramfjellet (1216) ligge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem nå ikke mitt bilde på forrige side!

Hint: Den ene av fjellene på bildet mitt er nylig blitt nevnt her. :D

Tipper kanskje at det er Fongen som skimtes med snø på i det fjerne? Litt usikker på hvor du er hen, men kanskje det er i nærheten av Roltdalen? Mulig jeg er helt på jordet her, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var det så lett altså? Jaja.. det er nå helt rett iallfall.

Mulig denne er litt vanskeligere da.. Hvor er jeg her?

Det er en varde på en topp på Ringebufjellet, men jeg vet ikke akkurat helt hva den heter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at Nils har rett (hvorfor det, mon tro..? :) )!

Så derfor sjanser jeg på en ny en.

Begynner nok å nærme meg andres "problemer" her jeg óg - nemlig at man snart ikke har aktuelle digitale quiz-emner igjen!

En temmelig voksen tråd ettrhvert, det her!

Men åkke som er - hvor snorkler Roger gjennom pudderet her?

Sjøl tok jeg iveg med klister her. Dere skulle sett de skia! Ikke bakglatte ihvertfall. :D Jeg liknet mest en veltet tjekkisk høykjerre der jeg vabbet avgårde... (tjekkisk fordi der kjører de så grassat digre lass! :( )

post-51-133474407494_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Noe sier meg at Nils har rett (hvorfor det, mon tro..? :) )!

Så derfor sjanser jeg på en ny en.

Nå begynner det å fjerne seg veldig fra hjemmekjært terreng :D

Her er fra en nydelig fottur våren 2004, men hvor er vi nå?

post-511-13347440751_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fongen er rett! Bildet er tatt fra Skarven. Et sted mellom Storskarven og Litlskarven mener jeg å huske.

I det fjerne og til venstre for Fongen kan også Syl-massivet skimtes, dekket av tåke og nysnø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det ja... Men vi må nok ha et navn og en høyde.. Noen som vet :lol:

Navn og høyde...? Tar en råsjans på at sekken og hagla er på Gluggen (1340), den sørlige toppen på Hirisjøhøgdene? 8) Ikke mye å kjenne igjen i bakgrunnen, men det vil isåfall være Friisveien som går nedenfor toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en råsjans på at sekken og hagla er på Gluggen (1340), den sørlige toppen på Hirisjøhøgdene? :lol:

Helt rett Nils! Friisvegen retning Atna synes på nedsiden av toppen, og innunder fjellet ligger Friisbua tett inntil vegen (synes ikke).

Jeg hiver ut en ny en; På hvilket fjell er dette bildet tatt en augustdag i 2003? Og hva er navnet på de to vannene vi ser?

post-48-133474407523_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi grubler over Fjellfinns siste nøtt, prøver jeg med et nytt bilde som sannsynligvis vil være enkelt takket være en liten detalj. Hvilken topp er like bak turfølget mitt?

Ser ut til å være Storebjørn i bakgrunnen, og ut fra vinkelen kan det være Vestre Raudalstind ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være Storebjørn i bakgrunnen, og ut fra vinkelen kan det være Vestre Raudalstind ?

Den lille detaljen Storebjørn har du rett i Per Tore, den er ikke vanskelig å kjenne igjen, men det er nok ikke vestre Rauddalstind vi nærmer oss her og som dominerer bakgrunnen. Du må nok litt lenger unna Storebjørn... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille detaljen Storebjørn har du rett i Per Tore, den er ikke vanskelig å kjenne igjen, men det er nok ikke vestre Rauddalstind vi nærmer oss her og som dominerer bakgrunnen. Du må nok litt lenger unna Storebjørn... :lol:

Forsøker meg med Tverrådalskykja :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.