Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Her finnes det sikkert expertise som kan navnsette alle toppene fra høyre mot venstre.

Har ikke programvare for å gjøre det herfra, men kan fikse det i ettermiddag. Dersom vi begynner fra venstre har vi først Jervvasstind - som du sikkert husker godt selv :). Deretter følger Styggedalsmassivet og denne massive tinderekken avsluttes med Storen som høyeste topp på bildet. Den neste bolken av topper, midt i bildet, er Dyrhaugstindene, deretter kommer Ringstidene, Soleibottentindene før det hele avsluttes med Austabottentindene (den karakteristiske tre-taggede toppen til Store Austabottentind vises).

Trond Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trond Erik skrev:

Har ikke programvare for å gjøre det herfra, men kan fikse det i ettermiddag.

Fint !

Litt tricky, er veldig usikker på om det ikke heller er Søre Dyrhaugstind som ses og ikke Store Midmaradalstind. Jeg regner med å bli korrigert :)

Har lagt ved et annotert flybilde.

Trond Erik

post-2953-133474564843_thumb.jpg

post-2953-133474564888_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tur igjen, og det eneste jeg hadde med var et mobilkamera. Bildene ble derfor noe uskarpe, men det gjør jo kanskje at det blir litt mer utfordring.

Alex

Tja... litt tipping, men la oss gi det et forsøk:

bilde 1: Storhaugen

bilde 2: Båten

bilde 3: Remmemstinden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... litt tipping, men la oss gi det et forsøk:

bilde 1: Storhaugen

bilde 2: Båten

bilde 3: Remmemstinden

Hei oddis.. Det ser nesten ut som om jeg hadde en litt for lett utfordring.. Men det er nok mange som kjenner igjen utsikten fra den toppen jeg var på i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond Erik skrev:

Litt tricky, er veldig usikker på om det ikke heller er Søre Dyrhaugstind som ses og ikke Store Midmaradalstind. Jeg regner med å bli korrigert

Uansett, takk for hjelpa. Har fått satt de på kartet.

Perlekjeda kan være et mulig prosjekt i framtida ????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei oddis.. Det ser nesten ut som om jeg hadde en litt for lett utfordring.. Men det er nok mange som kjenner igjen utsikten fra den toppen jeg var på i dag :?

hehe, selv om det står Oslo som bosted er nok ikke det hele sannheten.... En fin topp du var på ja, spesielt på ski :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg trodde du hadde rett Nils.

Men så kom jeg til å tenke på at Høgsta Breakulen

ikke er fast fjell, så hvordan skulle det da stå en varde på toppen ?

Sånn går det når en går surr i turene og ikke navnsetter bildene med en gang.

Sitter her i rolige dager på jobb og prøver å redigere 2-3 år gamle turer etter minnet.

Har en mistanke om at det dreier seg om Kvitekollane litt lenger syd.?.?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg trodde du hadde rett Nils.

Men så kom jeg til å tenke på at Høgsta Breakulen

ikke er fast fjell, så hvordan skulle det da stå en varde på toppen ?

Sånn går det når en går surr i turene og ikke navnsetter bildene med en gang.

Sitter her i rolige dager på jobb og prøver å redigere 2-3 år gamle turer etter minnet.

Har en mistanke om at det dreier seg om Kvitekollane litt lenger syd.?.?.

Jeg tror det er en mulighet for at du allikevel ikke har surret i turene her Dag G. Etter hva jeg kan se på kartet, så er det en liten barflekk på toppen av Høgste Breakulen, og på et sommerbilde jeg fant på nettet er det nok fjell i dagen til å bygge en solid varde:

IMG_7663

post-42-133474565764_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser vi nok Storgjuvtind (2344), og du står på Dumhø. :D Litt av nordveggen på Skarstind ses i høyre bildekant.

Yes sir!

Og samme til Alek også da... :-)

For å pirke litt så står jeg ikke på selve Dumhøe,

men på laveste mellom Dumhøe og kandidattoppen litt sørafor i retning Vestre Skardstind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, man kan pirke i pirk også :D navnet Dumhøe om selve toppunktet kan diskuteres. På kartene er det selve høe som reiser seg opp fra dalen, eller rettere sagt massivet som er navnsatt, ikke toppen (hvis man da kan kalle den for en topp) Men du har rett, både Nils og jeg burde ha sett dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.