Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa glittertind, vond frampå leggen


ViktorS

Anbefalte innlegg

Hei

I går skulle jeg kjøpe meg nye fjellsko, alfa glittertind, men stoppet kjøpet når jeg oppdaget at den gnægde frampå leggen, der hvor skoen stopper på en måte... Er dette noe som kan gå seg til eller er det sånn slike halvlange fjellsko er?

Prøvde også bever grip+ som satt som ett skudd:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte for noen år siden et par billige fjellskisko som gikk litt opp på leggen som du beskriver. Første turen var mine også slik at de gnegde på leggen samt at jeg fikk gnagsår. I god tro brukte jeg skoene resten av året og endte opp med store kjøttsår både på legg og hæl. Jeg er generelt lite plaget av gnagsår etc. Anbefaler en tradisjonell fjellskisko med minst mulig plast. Selv har jeg Crispi Stetind, kan anbefale disse på det varmeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste fjellsko/støvler må gås inn. Har selv både Alfa bever og walk. Begge hadde en ubehagelig periode, men nå er de utrolig gode å gå med. Walk ga meg gnagsår på hælen, men det problemet løses jo lett med en stripe sportstape. Bever var ubehagelig på sidene om ankelen "knakk" litt til siden (aner ikke hvordan jeg skal forklare det) Poenget er at nå ville jeg ikke byttet støvlene mot noe :) Om Bever grip+ sitter bra, ville jeg gått for dem om høyden ikke er et problem for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.