Gå til innhold
Øyvind Lillehagen

Et litt "røffere" skirenn med pulk

Anbefalte innlegg

Deltok i år på Expedition Amundsen. Et skirenn på tvers av Hardangervidda med pulk. Ingen oppkjørte løyper. Og man må navigere og raste etter egne evner underveis.
Super opplevelse for de som vil være med på slikt i organiserte former, men ikke er så glad i stoppeklokke og lykradresser. ;)
Traseen som løpet følger er en super tur både sommer som vinter med ca 20km lange etapper mellom hvert sjekkpunkt hvor det ligger turisthytter. (På løpet får man ikke gå inn på hyttene)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært med å arrangert løpet tidligere også. Det blir stadig mer populært. 
I år tror jeg så godt som alle som ble "kvalifiserte" fikk plass.
Men når påmeldingen legges ut ville jeg vært litt kjapp med å melde meg på. Tipper det blir en del som havner på venteliste neste år.

www.xtremeidfjord.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som ca 25 gikk alene, og at det var 49 lag. Noen lag består av to personer, noen tre. Totalt ca 140 personer :-)

file:///C:/Users/Ole%20Petter/Downloads/Resultatliste%20Expedition%20Amundsen%202014.xlsx.pdf

Lim inn linken over i adressefeltet så får du opp hele resultatlisten. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke et utenkelig mål for neste år dette. Leste først om det i UTE magasinet i desember. Men vi får se, jeg liker normalt sett ikke slike konkurranser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Tomte Tummetott
      Hello
      me and a friend will be in Norway from the 12 - 23.08 for a camping tour in the Hardangervidda. In the end we will be hiking seven full days.
      At first we wanted to hike from Finse to Geilo, which is practical because you are right at the Bergen Railway at the start and the end point.
      We then changed our minds and decided to hike from Finse to Kinsarvik (and take the Bergen Railway from Voss), as we've heard it will be the more beautiful route (and we might have a chance to go up the Harteigen). Unfortunately it requires a bus ride from Kinsarvik to Voss at the end, which is a bit annoying.
      Basically we've now identified two route options, but we can't really decide between them:
      Skjult lenke - logg inn for å se den (116 km)
      Skjult lenke - logg inn for å se den (112 km)
      Which option would you choose and why?
      (Is one maybe easier or more beautiful than the other?)
      We've got quite some hiking experience but never hiked in the Hardangervidda before, so I'm also curious on what you think about how hard this route is going to be. 
      (116km in 7 days with a heavy backpack sounds definitely doable for us, but we don't know the terrain too well).

Thanks a lot in advance!
    • Av RHK
      Hei folkens. Jeg har planer om å ta med ei lite turvant dame på en to-tredagers telttur nå snart, og ønsker turtips. Jeg går selv mest toppturer, men denne gangen er det ikke snakk om det. Jeg har aldri vært på Hardangervidda før, og lurer på om det er noen skjulte perler å oppleve der? Gjerne noen fossefall eller skjulte vann hvor det er mulig å telte og ta et bad? Noen som har andre forslag til steder som bare MÅ oppleves der? Jeg er ikke låst til Hardangervidda, og kan også få andre forslag til steder med ikke for mange høydemeter. Om turen er en "trekant-rute" er det fint, men også kortere turer. Poenget er å gi henne en fin opplevelse uten for mye slit, og ikke å komme høyest eller lengst.
    • Av pulknewbie
      Med tanke på marsjfart, er det hips om happ om man velger en en pulk, eller brett?  Er pariserbrett og Fjellpulken Transporter 155 jevnbyrdige, eller hva er å foretrekke av de to?  Noen som har meninger om det?
    • Av Klatremusen
      Jeg og en venn planlegger en tur (7-8 dager) med telt og pulk på Finnmarksvidda. Har noen her tips til rutevalg? Vi tenkte i utgangspunktet en rundtur med utgangspunkt i Kautokeino, men åpen for andre forslag. Vi unngår gjerne hytter, scooterløyper osv. da vi ønsker å være mest mulig i "villmarka". Er det fint å gå feks østover mot Øvre Anarjohka nasjonalpark? Vi kommer til å ha med isbor og fiskeutstyr, så vi går gjerne forbi noen fiskevann også. Noen som er kjent i området?
    • Av AASEDAASE
      Hei. Jeg driver og hamstrer utstyr hver måned ved payday. Det neste som skal handles er pulk og sleeper. I den forbindelse lurer jeg på om det er et minstemål på pulken ifht sleeperen? Jeg vurderer enten 154 eller 168 pulk. Føler 188 kan bli litt overkill. Sikkert fint med masse plass til hele familien men blir kanskje stort å drasse på alene på turer opptil en uke? Men så er spørsmålet, en sleeper er 200cm. Har det noen betydning om pulken bare er 168? Eller bør man da ha en 188 pulk? 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.