Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode billige boxere..tips?


Jan Banan

Anbefalte innlegg

Det mest irriterende elementet ved turer og trening, er ubehag grunnet bomullsboxere som blir våte av svette. Jeg trener så og si hver dag, og ofte turer i helgene, så jeg har verken lyst, eller råd til å investere i en armada av sportsboxere til 400 kr per stykk. Jeg gidder heller ikke å vaske den samme boxeren hver dag.

Så det jeg lurer på er om noen vet om hvor man kan få tak i billige og bra boxere som egner seg til trening og turer, og som har god svettetransportasjon (er det et ord?).

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

REI (www.rei.com) har noen veldig bra boxere.

Koster $18 ~ 115kr

Finnes i flere utgaver, og tykkelser.

Her er noen smakebiter:

http://www.rei.com/product/47862876.htm?vcat=REI_SSHP_MENS_CLOTHING_TOC

http://www.rei.com/product/47899079.htm?vcat=REI_SSHP_MENS_CLOTHING_TOC

Jeg har brukt disse på flere turer rundt om de siste årene, og er veldig godt fornøyd.

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvet boxere både i syntetisk materiale og i ull. Ull er klart å foretrekke. Det er et par grunner til det. Ull absorberer fuktighet uten at den føles kald i våt tilstand slik som bomull og til dels også våte syntetfiberplagg. Videre så bidrar lanolinet i ull til at det ikke utvikles lukt like fort som i syntetisk materiale.

Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har prøvd Norrøna sine, først og fremst på grunn av lukta. Det funker ikke veldig bra, og prisen er stiv bris....

(Familien truer med å brenne tøyet når jeg legger de på et varmt baderomsgolv for å tørke).

Ull er derfor best både pga at de føles varme og på grunn av lukta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp!

Kjøpte for ei tid tilbake noen boxere i ull (i følge lappen 100% merinoull) fra "Varde". Kjøpte de på Sparkjøp. Tror disse kostet 79,- eller 89,- Er kjempefornøyd. Dette gjelder forøvrig skjortene av samme merke, lang- og kort erm. Har brukt disse svært mye til trening og tur. Slitestyrken er det ikke noe å si på og man får jo 3 stk for prisen til ei "rafinert" ullskjorte av mer kjent merke. Looken til skjortene er akkurat den samme som Devold sin. Har Devold også, og har sammenlignet og gransket sømmer og stoff mot hverandre. Kan ikke se eller føle store forskjeller - faktisk er de så identiske at jeg tror det er fra samme produsent...???

Dersom dette er av interesse er det bare å husk bare å kjøpe litt stor boxer, de er litt små i størrelsene.

HIlsen

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei! Det er viktige med gode underbukser. Jeg husker jeg var ute og løp tre-mila i militæret med sekk og ag-en hengende og slengendes. Den underbuksa jeg hadde på meg da, var grunn nok til å bryte, selv om jeg ikke gjorde det. Trodde jeg skulle bli tante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har to ullboxere, en devold med noe ekstra stoff som skal ta vare på varmen, tror ikke helt på det, og en i 100 % merino fra smartwool. Er alt i alt mest fornøyd med smartwool. Nydelig produkt, men kostet skjorta. Bare å knipe igjen øynene og dra kortet. Boxeren gennererer mindre lukt en en tilsvarende i bomull og mye mindre enn en i kunstfiber. Ulla er så myk at den føles som silke på huden og du holder deg varm selv om du er våt. Ull har også en heldig selvrensende effekt grunnet noe i ullla, som jeg ikke kommer på navnet på i farten, men som dreper bakterier og gjør at du kan bruke samme boxeren lenger uten at du vandrer rundt i en zologisk mikrobiologihave.

På tur over lengre varighet er gull for min del alltid å foretrekke. Kunststoff lukter alltid mye mer, mye fortere, tar forbehold om dyre alternativ med sølvfiber o.l. Dessuten fungerer de ikke lenger så bra etter at de har blitt svettet ut etter noen intensive døgn. Ull fungerer på lang sikt bedre!!!! Det er også kvalitets forskjell på ull, og desverre gode produkter koster mye penger, men du får også billigere ullprodukter som fungerer helt bra. Det handler også litt om å vurdere bruk. Alle skal ikke til nordpolen for egen maskin!!!

Når det gjelder boxere til daglig trening tror jeg ull er litt håløst da det må vaskes svært skånsomt og ikke tørker direkte raskt. Dessuten blir det nok fortere slitt ved mye vask. Min erfaring er at man somregel uansett må vaske undertøy etter en hard treningsøkt, jeg gidder ihvertfall ikke dra på meg den skittene boxern fra forrige gang hver gang jeg trener, og her tror jeg ikke ulla vil ha noe å si.

Til tur derimot er det helt konge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gull høres ut som et rimelig alternativ ja,,, om man kobler på et batteri får man kombinert eget stimuli med at bakterier dør av støt?

ull er fine greier, hva mer er det å si? finn deg et fabrikkutsalg eller noe slikt,,, er du i bergen, så har janus det på espeland...

her finnes vanlige produkter til litt under butikkpris (tror eg), og dessuten feilvarer til fin pris,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.