Gå til innhold
  • Bli medlem

Skredsøker - Hvilken skal jeg velge?


FjellDude

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en skredsøker, men har ikke helt bestemt meg for modell.

 

Har sett meg ut Pieps Vector, men samtidig funderer jeg også litt på Pieps Iridium.

Hva er den reelle forskjellen mellom disse?

 

Skal i tillegg ha meg en Spot GPS Messangermen tenkt kanskje Iridium ville gi meg pose og sekk, (Vector og Spot i en og samme boks).

 

 

Tilleggsspørsmål: Hvilken skredsøker benytter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal kjøpe meg en skredsøker, men har ikke helt bestemt meg for modell.

 

Har sett meg ut Pieps Vector, men samtidig funderer jeg også litt på Pieps Iridium.

Hva er den reelle forskjellen mellom disse?

 

Skal i tillegg ha meg en Spot GPS Messangermen tenkt kanskje Iridium ville gi meg pose og sekk, (Vector og Spot i en og samme boks).

 

 

Tilleggsspørsmål: Hvilken skredsøker benytter du?

 

Pieps Iridium er ikke en skredsøker, men en satelitt messenger. Pieps Vector er en skredsøkker. Denne brukes når kameratene dine som er med på turen skal finne deg om du blir tatt av skred, eller om du må søke etter kameraten din som har blitt tatt. Iridium brukes om du er i nød og trenger tilkalle hjelp. Eller kanskje mer akuelt, når du sitter værfast og vil fortelle at du har det bra så en unngår unødvendige redningsaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pieps Vector er en skredsøkker. Denne brukes når kameratene dine som er med på turen skal finne deg om du blir tatt av skred, eller om du må søke etter kameraten din som har blitt tatt. Iridium brukes om du er i nød og trenger tilkalle hjelp. Eller kanskje mer akuelt, når du sitter værfast og vil fortelle at du har det bra så en unngår unødvendige redningsaksjoner.

Alt dette viste jeg fra før... Men jeg trodde Iridium i tillegg også virket som en skredsøker.

På den måten kunne jeg kjøpet Iridium, istedenfor Vector +Spot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette viste jeg fra før... Men jeg trodde Iridium i tillegg også virket som en skredsøker.

På den måten kunne jeg kjøpet Iridium, istedenfor Vector +Spot. 

 

Hadde jo vært genialt om den gjorde det, men utifra beskrivelsen har den ikke det ihvertfall. Blir jo fort mange duppeditter med på tur når man skal ha skredsøker, gps og messenger i hver sin enhet så er jo fint om man kan få flere funksjoner i en enhet. Men i forhold til en skredsøker er det også en fordel at den er svært enkel. På min er det kun en bryter hvor man svitsjer mellom send og søk, da er den utrolig kjapp å ta i bruk og man unngår brukerfeil.

 

 Skal gjøre oppmerksom på at jeg ikke har førstehåndskjennskap til Iridium produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.