Gå til innhold
  • Bli medlem

Turistar i norske fjell


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Gjekk ei veke i Jotunheimen i sumar, og såg eindel dårleg kledde folk. Dei eg veksla nokon ord med var tyske, med få unntak. Det mangla ikkje på dongeribukser og collegegensrarar oppover Besseggen. Då me kom til topps tok me igjen mange som heilt klart hadde vorte overaska av dårleg ver. Ein unge på 7-8 år hadde fått tredd ein søppelpose over seg, som einaste alternativ til regnjakke. Han var så forfrossen at han takka nei til rosiner og sjokolade..!

Det må seiast at ikkje alle utanlandske turistar er dårleg kledde, men dei som er dårleg kledde er alltid utanlandske turistar. Dette klesproblemet gjeld i særleg grad dei populære turane, lenger inne i heimen hadde samtlege utanlandske turistar godt utstyr og var fjellvande. Likevel vil eg stille spørsmålsteikn ved informasjonen til turistar som går Besseggen eller Galdhøpiggen. Turistinformasjonar bør opplyse om at når ein er tusen meter pluss over havet skiftar veret fort, og er ikkje som ein kontinental 'stroll in the park'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turistinformasjoner og turistmyndigheter vil bare selge det flotte og maleriske, og ønsker ikke å forsure salgsbudskapet med slike ord som kaldt, slitsomt, vått og grått. Dessuten tror jeg nok påstanden om at det alltid er utlendinger som er dårlig kledd er litt for drøy - du finner nok hederlige norske eksempler også.

På Galdhøpiggen i går kom det ruslende en kar i myke turnsko, olabukse og oppbrettede genserarmer kun utstyrt med ei vassflaske i handa, alene over breen selvsagt. Bare en dag etter at brefolket rundt Juvass fornøyd kunne skremme med turist som gikk i sprekk og som var heldig for å slippe fra det med livet.

Men du har nok rett i at det er mye rart blant utenlandske turister. Litt av skylda får vel NORTRA og norske reiselivsorganisasjoner (inkludert DNT) ta på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk det heldigvis bra med turisten som falt ned i sprekken.

Jeg leser en guidebok for Equador om dagen der det noe lakonisk angis at:

"Solo climbing on glaciers is a lethal pastime in Ecuador as elsewhere. If you are determined to climb in this way, you should carry your passport so those unfortunate enough to find your body can identify it quickly and easily".

Ikke unødvendig mye frarådning her - bare en praktisk anmodning på vegne av redningsfolkene tilfelle du er så dum å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk burde ta ansvar sjøl, og ikke forvente at noen skal fortelle deg hvor du må kle deg slik og slik. Har folk virkelig ikke mer oppi hue enn at man begir seg ut på brevandring iført dongeribukse og genser, så nytter det vel ikke særlig om noen kommer og sier det kan bli kaldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, kanskje det.. På den andre sida, dette er folk som i utgangspunktet veit veldig lite om korleis det er i fjellet i Norge med veromskifte, brear etc. Dei bør vel i det minste få ein sjanse ved å bli fortalt farene. Hugs at fjella i Norge er låge i forhold til for eksempel Alpane, men langt meir verutsatte. Her er det forskjellar også i Norge - fjell på Vestlandet er langt tøffare og meir verutsatt enn fjell lenger aust, sjå berre på vegetasjonen. Gulfjellet i Bergen på under 1000 meter tilsvarer vel kanskje 1500 meter på Austlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk ei veke i Jotunheimen i sumar, og såg eindel dårleg kledde folk. Dei eg veksla nokon ord med var tyske, med få unntak. Det mangla ikkje på dongeribukser og collegegensrarar oppover Besseggen. Då me kom til topps tok me igjen mange som heilt klart hadde vorte overaska av dårleg ver. Ein unge på 7-8 år hadde fått tredd ein søppelpose over seg, som einaste alternativ til regnjakke. Han var så forfrossen at han takka nei til rosiner og sjokolade..!

Det må seiast at ikkje alle utanlandske turistar er dårleg kledde, men dei som er dårleg kledde er alltid utanlandske turistar. Dette klesproblemet gjeld i særleg grad dei populære turane, lenger inne i heimen hadde samtlege utanlandske turistar godt utstyr og var fjellvande. Likevel vil eg stille spørsmålsteikn ved informasjonen til turistar som går Besseggen eller Galdhøpiggen. Turistinformasjonar bør opplyse om at når ein er tusen meter pluss over havet skiftar veret fort, og er ikkje som ein kontinental 'stroll in the park'.

:lol: Er helt enig med deg i dette thrill,det er skremmende hva enkelte familier begir seg ut på ,med spes da små barn 8) Dette er ikke bra,selv måtte jeg spørre en dansk familie,nå i juli med et barn ,med kun iført sandaler om de ikke hadde annet fottøy??!!Dette hadde de ikke,men det var vel greit og gå i det, fikk jeg til svar :wink: Måtte da bare fortelle som det var,at dette var lite klokt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heilt einig i at ein bør ta ansvar. Men det er forskjell på fjell. Fleire enn meg har kanskje følgt med på for eksempel Tour de France og sett fjelletappar opp over 2000 meter der fjella ser veldig "koselege" og greie ut, trea veks jo nesten til topps på dei høgste etappane. Er det rart at utlendingar trur det er tilsvarande her? Går ein i Stølsheimen er dei høgste partia 11-1200-meter, størstedelen av rutene lågare. Er det rart om utlendingar er dårleg førebudde med sine føresetnader utan info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.