Gå til innhold
  • Bli medlem

Spennende kamera for turfolk


HakonJ

Anbefalte innlegg

Nikon slipper et nytt vann- og støtsikkert "kompaktkamera", som også har utskiftbar optikk. Et godt kompromiss for de som ønsker god optisk kvalitet, robusthet og lav vekt på tur? Selv kommer jeg nok til å drasse på speilrefleksen, men jeg synes dette så riktig så spennende ut. Håper det har gode muligheter for manuelle/semimanuelle innstillinger, hvis ikke tror jeg Nikon har bommet litt her.

 

http://www.teknofil.no/artikler/dette-kameraet-er-en-kompakt-toffing/137634

 

 

Edit: Ser de har tilsvarende eksponeringsprogrammer som speilrefleksene har.

 

http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Products/Product/Nikon1/V27669.27669/Nikon-1-AW1.html#tab-ProductDetail-ProductTabs-Overview

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det ble ikke jeg heller særlig imponert over. Har brukt mitt Sony NEX5 hybridkamera i strengere kulde enn minus 10, uten særlig problemer. Bare oppmerksom på å holde batteriet litt temperert (putter det i lomma), så går det helt fint. Tar bilder som bare juling. Ellers virker jo kameraet spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturgrensen var ikke imponerende, nei, men jeg tror ikke dette har så mye å si for praktisk bruk. Når det står at det "takler kulde ned til -10" betyr nok dette at produsenten kun garanterer full funksjonalitet ned til -10. Bruker mitt speilreflekskamera uten problemer i -25C, selv om det offisielt kun er garantert å fungere ned til 0C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har gått fra 10kg video-foto utstyr (steadycam, stativ, videokamera osv) til kun gopro og mobilen....t.o.m. speilrefleks virker ganske stor nå...men ser seriøst på blackmagic pocket til video-opptak....for meg er nå dynamisk omfang (dynamic range) viktigere enn oppløsning...men ville likt noe som tar 13 stops OG 2,5k i komprimert RAW (og gode bilder selfølgelig)...fortsatt avventende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.