Jump to content

Recommended Posts

Takk for fin turrapport. Lomsdal-Visten har jeg lest flere rapporter fra og alle skryter av de flotte naturopplevelsene fra dette området. Har aldri vært der, men må si det frister nå. Fin lesning og flotte bilder ga du oss.

Takk for en kjempefin turrapport fra et område som jeg kjenner litt til. 

Grunnvassdalen er jo spektakulær og veldig tung å ferdes i med tung sekk - spesielt om det er vått.

Enig i at jeg ville prioritert litt tid der oppe ved Elgviddevannet - også de 5 vatna ned ved Mosskardet er flotte. 

Det er for øvrig nettopp installert en mobilsender i Visten. Også båtrute inn Vistenfjorden - til Bønå osv. nesten daglig. Anbefaler også oppstart ved Tosenfjellet eller Gåsvatnet eller fra samme utgangspunktet som dere har men rett opp Feitskardet.

Til Lomsdalen kan også Langfjorden være et alternativ men tar man buss må man gå 4 km på grusvei før man kommer til stien.

Takk!

Det ene, litt mindre bildet, er fra det vestligste av Mosskardvatnan. Generelt hele området der oppe er jo en perle!

Vi vurderte også å gå opp Feitskardet, men klarte ikke å finne ut om ruta var gangbar. Derfor satset vi på den litt lengre ruta rundt Kvitfjellet.

For oss er det iallfall helt garantert at vi skal tilbake en gang!

Sindre

Uvanlig godt skrevet rapport fra "Det gjemte landet"  - for øvrig et av mine favorittområder mht friluftsliv. Til tider et utfordrende landskap - ja, men også bemerkelsesverdig variert. Denne rapporten blir jeg å lese igjen ved en senere anledning. Svensker i Norge skal en forresten lytte til ;-)

• 5 months later...