Jump to content

Knekt stang... Forslag til ny, inkl snelle !

gjranhansen

Recommended Posts

Hei, hadde et uhell ved at jeg fikk en for stor fisk, og dermed knakk stangen. Er det noen som har et forslag til en ny pakke. Har noen kriterier:

1. 2/3 delt

2. Hapselsnelle

3. 3-15 g

Hadde vært flott med noen gode forslag :) 

Takk for svar ! :)

Annonse

Jeg har en slik: http://www.fisketid.no/lawson-norwegian-haspelstang-gram-5delt-p-4027.html

Meget godt fornøyd med den. Finnes i en lettere utgave også. Selv liker jeg å ha mulighet til å plukke fram 18g sildesluker også når jeg er på fjellet.

Takk for svar, tror dette blir løsningen. Har sett den på en lokal sportsbutikk også :) 

Må oppleves for å kunne forstås :) Det fremste øyet på stangen knakk av, sikkert en svakhet etter mange år bruk...

Hvis bare toppringen er gåen, så kan man sette på en ny. Gode fiskeutstyrsforretninger har slike. Koster ikke mange kronene..

• Like 1

Shimano blir aldri feil. Til og med de billige moellene er til å stole på. Jeg har en Exage 2500 snelle som jeg har hatt nå i snart 8 år, og den har vært helt feilfri. Jeg har mange stenger (Har skapet fult egentlig )  den ene er en Vangen 9" som desverre ikke produseres mer. Ei kanon stang. Kjøpte for noen år siden en todelt 11" Kinetic Ultracast, som er noe av det bedre til fiske med dupp, men på grunn av transport lengden har den i de to siste årene fått bli hjemme. Kjøpte i fjor en Shimano Forcemaster AX Spinning 300ML 7-21gr, det var en god opplevelse, så den får bli med tur overalt.  

• Like 1