Gå til innhold
  • Bli medlem

Første teltur for poden


ost

Anbefalte innlegg

Her kommer en liten oppsummering fra min første telttur med poden på 5 år. Forsåvidt min første rapport her inn også.

St. Hanskvelden kjørte vi inn til Skar i Maridalen med Øyungsvannet som mål. Poden fikk egen sekk med kosebamsen i, samt sykkel for at turen skulle bli litt lettere for hans del. Det er ca 2,5 km med flatt og motbakker inn til vannet, sykkelen gjorde de flate delene adskillig lettere.

post-8364-0-16509200-1340657521_thumb.jp

Sekken passerte 22 kg for kun en natt, men da var podens sovepose og liggeunderlag, samt mat og klær til oss begge med i min sekk.

De første bakkene gikk med sukk og stønn fra poden, han var sliten og lei før 100 meter var passert. Pappa bar sykkelen litt, og så var alt bra igjen.

post-8364-0-77912000-1340657781_thumb.jp

Fint driv i motbakkene

Vi fant oss en fin plass ved vannkanten, laget til med pasta og pølse til en sen middag. Poden sovnet rundt halv tolv etter eventyrstund fritt fra pappas hode (tok ikke med eventyr om store troll, da jeg merket at det ikke var stunden til det).

post-8364-0-26152700-1340658027_thumb.jp

Utover kvelden og natten kunne pappa kose seg med en fabelaktig kveldshimmel på Øyungen.

Dagen etter bar det ned igjen til familien, og jeg var igjen glad for sykkelvalget på poden, fint driv nedover bakken gjorde at jeg kunne holde god fart. Poden var godt fornøyd med sin første telttur,

Oppsummering for pappa:

1. Dette skal gjentas

2. Ta ikke med DS på tur, ungen blir alt for opptatt av å spille til at alt mulig annet er fristende

3. Det godt og vel 20 år gamle teltet fungerer fortsatt stårlende, men det bør impregneres før neste tur.

post-8364-0-89626900-1340658455_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en koselig turrapport! Sykkel var lurt!

Jeg har en som på død og liv skal ha med DS på tur, og jeg tror jeg har klart å overbevise ham om at det er veldig, veldig trist om DS`en drukner og blir ødelagt( vi skal på kanotur). Han klarte seg fint denne uka uten DS, helt til søskenbarnet dro frem en DS.. Men DS gjør meg stressa på tur.

Gamle telt kan fint funke de, pappa brukte sitt 40 år gamle fjelltelt for ikke så lenge siden, funka det, selv om teltet har sett bedre dager. Impregnering er ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe fint tur rapport!

må si jeg har samme problem som punkt nr 2 på tur,har med en tablet med mye filmer på,har store problemer når jeg skal slå opp og ta ned telte igjen (når jeg har med tunnel telt som tar tid og slå opp) så er det fort og gi en og "se på der du" i senere tid når han har blit støre (han er nå 3 år) men utrolig fort og havne i den "digitale" krisen men samtidig så syns jeg det er bedre og reise på tur og ha med digitale dupditer enn og ikkke reise på tur,det er jo viktig og kose seg på tur :) så kan man etterhvert prøve og få de små til og fiske og bli med og hjelpe osv,blir litt det samme som snop blir ofte med mye snop på tur,ville jo vært kjedlig hvis det ble "nei jeg vil ikke på tur det er ikke noe god mat og kjedlig" :)

Tusen takk igjen får tur raport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt 2 på rapporten tas til etterretning. Det er lett å friste med både pod, pad og DS for å få med de små på tur.

Jeg skal ta mine egne ord med en viss klype salt. Jeg hadde tross alt med mobilen, og brukte denne til å surfe på nett før jeg la meg til å sove. Nå brukte jeg mobilen til klokke, kamera og telefon også, så det forsvarer at jeg hadde den med.Poden derimot skal ikke få med DS fordi det blir så altoppslukende. Han maser om å få spille, og når jeg sier at det er slutt, blir humøret dårlig. Har man kontroll på bruken og kan begrense masingen kan det nok gå an, men da må reglene for bruk være klare på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det å få leke med pappa er stort for poden, særlig fordi da er det han som bestemmer, og det er en god avledning fra masing om DS. Hvis man bare sitter på en stein og vil nyte naturen, så synes jo poden dette er kjedelig etter 3,4 millisekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.