Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaringer med Garmin Etrex 30?


erlendne

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en Garmin Etrex 30 og bruke den på fjellet/sjøen. Har gjort research på denne på nettet og ser at den får svært sprikende anmeldelser. Noen sier den er kjempebra, mens andre sier den er full av feil, treg, henger seg opp osv. Et søk på brukererfaringer på Amazon.com viser det samme.

Er det noen her som har prøvd Etrex 30 og kan si noe om kvaliteten? Den er jo ganske mye billigere enn Colorado og Montana og frister sånn sett, men ikke hvis den er full av bugs... For min del venter jeg og ser om det kommer en firmwareoppdatering som retter de mest alvorlige av de rapporterte feilene.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har prøvd den litt, og har ikke funnet så mange feil. Like "treig" som colorado og oregon. Veier mindre, og bruker mindre batteri, men ulempen ligger i mindre skjerm og for meg virker det som litt dårligere oppløsning. Bugs er det alltid, men som med alt annet så gjelder det å oppdatere på nett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej

Jeg har en etrex 30 som jeg er vældig fornøjet med, har openstreetmap lagt i.

Det er ikke så flot et kort som garmins topo men det er gratis, og jeg kan fint se de detajler jeg skal bruge på den lille skærm.

Jeg oplever ikke den er træg eller fejl fyldt.

Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har en Garmin eTrex 30. Liten og kompakt GPS med alle nødvendige funksjoner. Synes ikke den er treg. Litt dårlig oppløsning på skjermen, men det betyr ikke så mye. Hovedproblemet (synes jeg) er at den ikke er utstyrt med tastaturlås, så den lever sitt eget liv hvis du putter den i lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Hovedproblemet (synes jeg) er at den ikke er utstyrt med tastaturlås, så den lever sitt eget liv hvis du putter den i lomma.

Det samme gjelder Garmin gpsmap 62. Jeg gjorde en henvendelse til Garmin om dette, om det evt fantes en skjult tastekombinasjon som lås, fikk negativt svar. Kanskje det blir gjort noe med det hvis flere gjør henvendelser? Det er trolig enkelt å få til, hvis Garmin vil. På Oregon gjør en et lett trykk på av/på-knappen, og kvitterer Lock screen på skjermen.

Ang Etrex; jeg har en femten år gml Vista, som for tiden lever et søvnig liv, men fremdeles fungerer i sv/hv, dog med ustabil joystick (begynte etter noen få år, jeg sendte den til service, uten at det hjalp). Kunne vært interessant å høre andres erfaringer med den funksjonen på nyere modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.