Gå til innhold
  • Bli medlem

Et par spørsmål om Tromsdalen


rotehodet

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte jeg skulle benytte meg av godværet som er meldt i morgen eller på søndag. Tanken er å gå fra Tromsdalen til Kroken på ski. Spørsmålet er om jeg skal ha med meg bikja eller ikke. Siden hunden ikke er noen Polartype akkurat så må jeg nesten tilpasse turen litt for han.

Løypa er ca 2 mil, litt i overkant av hva han er klar for, spesielt hvis det ikke er noe opptråkket løype.

Er det noen som vet om det går ann å kjøre helt inn til Dalheim innerst i Tromsdalen, da sparer jeg ca 5 km fra Fjellheisen. Jeg hørte at det ofte går tråkkemaskin fra Fjellheisen og innover, stemmer dette, og hvor langt går tråkkemaskinen.

Mvh rote

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ikke an å kjøre til Dalheim - men det blir uansett kortere å starte nede i dalen enn oppe på Fjellheisen. Om løypa er trakket vet lei ikke. Har kommet store mengder snø den siste tiden. Men det er ikke en så tung tur for når du har passert Tromsdalstinden er det lett å gå ned til Kroken. Bare unngå å havne ned mot Skarvassbu og "dreper'n" for da havner du øverst i Tønsvikdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden sist jeg var innover Tromsdalen på vinteren, men det er som regel ikke brøytet lengere enn til snuplassen ca 10-15 minutter før skytebanen.

Kommunen tråkker opp løyper over fjellet, men ifølge nettsidene deres er det over ei uke siden sist de tråkket. Nå skal det sies at denne siden aldri oppdateres i helgene så de kan jo ha vært ute i dag.

Løypeinfo i Tromsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.