Gå til innhold
  • Bli medlem

Bro over Illmannåen ?


Gjest

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

Hei Gunnar ! Som generell regel kan du regne med at det på alle DNTs merkede ruter er broer/klopper over alle bekker/elver også i Illmanndalen. Jeg kan ikke svare direkte ja eller nei på ditt spørsmål, men jeg kan i alle fall ikke huske at det bød på problemer å komme over elva da jeg gikk der for noen år siden. Er du interessert i å gå mye i Norge bør du melde deg inn i DNT Oslo og omegn turisforening. Da får du også en liten (pocket)bok " Til fots i Norge" med detaljerte beskrivelser av alle merkede vandreruter i Norge. God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gjest! Dessverre er det ikke slik at det finnes broer eller klopper overalt der det er merkede stier. På ruta Bjørnhollia-Dørålseter f.eks. må elva steingås midt i Langglupdalen, og senere vades ved utgangen mot Dørålseter dersom vannstanden er for stor til at den kan steingås. Bare den første elvekryssing litt ovenfor Bjørnhollia og den siste over Atna er brolagte.

Nå gjaldt spørsmålet en annen rute, men å svare såpass generelt som du gjorde, blir fort feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Julia: Jeg vet hva jeg skriver om !! Jeg fastholder hva jeg skrev: Som "generell regel" kan en regne med at det er broer/klopper over alle elver/bekker, NB! der hvor det er BEHOV for det ! Dersom elva/bekken i ALMINNELIGHET kan STEINGÅS er det ikke behov for bro. Jeg burde kanskje ha tilføyet at jeg tenker på turistsesongen om sommeren. Om høsten tas som kjent mange av broene inn for at de ikke skal bli tatt av vårflommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.