Gå til innhold
  • Bli medlem

Arcteryx Alpha SV


c702

Anbefalte innlegg

Annonse

Kan ta en kjapp sammenlingning med et par andre jakker:

Sidewinder SV: Mye likt, men Alpha er kortere og har hette som en del av kragen, ikke en hette som ligger utenpå kragen. Har snøskjørt

Theta SV: Theta er lengre og har hette som kan rulles inn i kragen

Theta AR: Theta er lengre, romsligere og har en hette som er festet utenpå kragen. Theta er dessuten produsert i delvis lettere og tynnere proshell.

Alpha SV er vel top of the line, men alle de fire nevnte modeller er meget bra. Hvilken man velger går ikke på kvalitet og materialer først og fremst, men hvilke løsninger når det gjelder hette og hvilket snitt man foretrekker. For en nøyaktig sammenligning får du se på arcteryx.com. Dessuten finnes de i ulike farger. Jakkene er såpass like at valget kan ende på hvilken modell som finnes i den fargen man har lyst på. Jeg valgte Theta AR, siden den finnes i fargen orgegano. Jakka skulle brukes til reinsjakt i høyfjellet, og da var den det beste alternativet. Jeg er ganske sikker på at jeg ville blitt like fornøyd uansett om jeg valgte Alpha SV, Theta SV eller AR.

Når det gjelder bukser er det ikke mye som skiller Alpha fra Theta SV, bare at Alpha er noe høyere. Igjen, ta den du synes sitter best på. Begge deler er bomb-proof! De andre modellene som ikke er bib har jeg ikke noe kjennskap til, men helt sikkert bra bukser det også. Alpha SV er i alle fall det som Arcteryx selv anser som flaggskipet.

Edit: Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Jeg er ganske sikker på at jeg ville blitt like fornøyd uansett om jeg valgte Alpha SV eller AR, Theta SV eller AR.

.

Tror du ville merket forskjellen i noen få situasjoner. Thetha SV hette er ikke helt dekkende. På en skittur i -15 grader og kuling i motvind fikk Martin M. som har Theta SV, merke at hetta ikke kan strammes helt rundt skibrillene. Jeg som gikk i en Norrøna Arktis mikrofiberjakke hadde ingen problemer. Ellers er han storfornøyd med jakka. Vil påpeke at hetta generelt sett er god, og at det er i isende kulde dette kan være et problem. Ansiktsmasker kan bøte på det.

SV = severe (altså de mest holdbare og ekstreme jakkene) AR = er vel allround

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.