Gå til innhold
  • Bli medlem

Romsdalen | kongetur til Kongen (1614m)


Þróndeimr

Anbefalte innlegg

Kanskje en av de enkleste toppene i Romsdalen med tanke på avstand. Gikk fra Trollstigen og fulgte stien irundt Bispen til jeg kom midt i søkket imellom toppene. Herfra gkk hovedstien opp Bispen som er det mest populære toppstedet. Fulgte så ryggen opp mot Kongen og måtte småklatret litt. Rimelig mye løs stein fant jeg ut, men alle steiene som jeg uheldigvis utløste stoppa opp tidlig selv om det var rasbratt. Perfekt vær, brukte kanskje 3-4 timer tur/retur. Hvis du tilfeldigvis passerte er dette en fin, kort og grei topptur hvis du ikke har høydeskrekk.

Mer helhetlig bilde av fjellet sett fra nordsiden.
DSC_0051small.jpg

Kongen sett fra Trollstigen, omkranset i tåke.
DSC_0044small.jpg

Bispen (1 462m)
DSC_0052small-1.jpg

Oppåver mot Kongen, med ryggen som fulgtes.
DSC_0122small.jpg

Utsikt mot Trolltindan.
DSC_0081small.jpg

Zoom på Trolltindan.
DSC_0168small.jpg

Utsikten mot Finnan (1780m) i sør.
DSC_0129small.jpg

Utsikten mot Bispen.
DSC_0192small2.jpg

Fikk så se tre stk. som tok snarveien ned.
DSC_0091small1.jpg

DSC_0093small.jpg

Nesten på toppen, mye bratt her, ruta går omtrent opp midt i bildet.
DSC_0125small.jpg

Beviset på bestigningen.
DSC_0134smallx1.jpg

Naboen, Dronninga.
DSC_0130small.jpg

Kan såvidt se Molde herfra.
DSC_0143small.jpg

Falleklar stein, var svært fristet på å klatre den, men satt med heller ned å fikk i meg litt snacks.
DSC_0147small-1.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, er den lille steinhytta på toppen blitt satt i stand nå? Ser slik ut av bildet ditt. Blåmalt også?

Legger bare til: Vestryggen til topps er enkleste vei. Snakker om enkel klyving da. Sørryggen, som du valgte, fra Bispeskaret, husker jeg som mer seriøs klyving, ja. Ellers er det jo moro også å traversere Bispen i forkant, da...

Ser bildene av basehopperne; var det ikke nettopp fra Bispen det ble hoppet i sommer, da en døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bildene av basehopperne; var det ikke nettopp fra Bispen det ble hoppet i sommer, da en døde?

Svarer på mitt eget spørsmål. Jammen husket jeg rett, for en gangs skyld.

10.august omkom en basehopper etter hopp på Bispen. Var det da du knipset bildet?

Les her: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/basehopper-funnet-omkommet-ved-trollstigen-2852380.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.