Jump to content

Fisketur på Imingfjell

stigd

Recommended Posts

Hei.

Har tengt meg ein tur med telt og fiskestang i begynelsen av august.

Har 3 dager 2 netter som eg kan bruke, ligger på blefjell da men kune tenkt meg og prøvd andre plasser noken som veit om fineplasser i deta område rundt Imingfjell eller der omkring.

Annonse

Hei eller er den noken som har forslag om andre finne plasser på dena siden av hardangervida eller litt innpå, har bere 3 dager så blir ikje så god tid og reise for lant inn på vida, Rjukan og er vel fint men noken som har tips.

Er det lov og ha motor på båten der. Har ein 10 fot gumibåt med både eletrisk og 5 hk er det ein grei båt der eller blir den liten og ossen motor er ambefalt.

Er det mange fine plasser og ha telt der, Fiske kort får ein vel kjøpt på turisthytta der.

Ossen er vatna inover mot mårbu da er dei og fine fiskevaten.

Er det lov og ha motor på båten der. Har ein 10 fot gumibåt med både eletrisk og 5 hk er det ein grei båt der eller blir den liten og ossen motor er ambefalt.

Er det mange fine plasser og ha telt der, Fiske kort får ein vel kjøpt på turisthytta der.

Ossen er vatna inover mot mårbu da er dei og fine fiskevaten.

Sønstevan er regulert, og det er en del skumle stein. Det var opprinnelig to vann. Vær forsiktig så du ikke kjører på stein. Det er en vanvittig bra fiskeplass i innløpsoset, men jeg lurer på om det er privat fiskerett der..

En grunn til at det kan være vanskelig å lure fisken fra land er at det er næringsfattig i reguleringssonen, og dermed lite fisk der.