Gå til innhold
  • Bli medlem

Overnattingstur til Smørstabbtindene 11. - 12. mai 2009


500fjell

Anbefalte innlegg

Jeg og Morten fikk en fin tur fra mandag til tirsdag i Smørstabbenes rike. Været kunne vært bedre, men tirsdagen veide opp for det dårlige. Teltplassen ble på Veslebjørn (2150) hvor vi håpet å kunne få tatt noen fine solned- og soloppgangsbilder.

Resten av turen kan dere lese om her:

http://tinderanglerne.blogspot.com/2009/05/overnattingstur-til-smrstabbtindene.html

PS: Morten har lagt ut en del bilder fra turen på http://www.fjelletibilder.no/. Du finner dem ved å gå på supersøk og opptaksdato: 12.05.2009 til 12.05.2009.

post-3251-133474622551_thumb.jpg

post-3251-133474622562_thumb.jpg

post-3251-133474622574_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men går det ikke hardt utover karakterene når man skulker skolen hele tiden? :P Askers sunneste russ?

Går glimrende med karakterene, Busken! :) Har minst fravær av alle i klassen, så tåler noen fridager. Må bare jobbe ekstra hardt når jeg først er på skolen. Dessuten er jo turrapportene god trening for norskfaget. :) Russefeiring blir nedprioritert kontra fjellturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilfeldigvis vokst opp i nærheten av Sondres skole, og kan opplyse om at det ikke skal så mye til å ha lavest fravær i klassen der :) I hvert fall var det rene Gaza på begynnelsen av 90-tallet... Vold og rus florerte. Karakteren 6 ble gitt dersom man unnlot å jule opp læreren, samt røyke og/eller sove i timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, skolen har kanskje ikke det beste ryktet, men har forbedret seg en del etter at den fikk studiespesialiserende linjer med nye og strengere lærere. Fraværet som er 3 og en halv dager, bestående av fjellturer vil jeg si er lite på landsbasis. Hvis man får 6-er for å ikke jule opp læreren tror jeg denne skolen hadde hatt høyest snitt av alle skoler. Tror nok det vurderes ganske likt uansett hvilken skole en går på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for turen Sondre. Var en fin tur selv om været ikke var helt som bestilt. Høydepunktet for mitt vedkommende var teltplassen på ryggen ved toppen. Det var tross alt ikke så mange teltplasskandidater der oppe, men så der: Rett på nedsiden av varden, i retning Bjørneggen var det 2x3 meter, mer eller mindre flatt.

Teltåpningen var bort fra toppen, og så lenge teltet stod, mått man "snike" seg forbi om man skulle til toppen. Teltet rakk omtrent akkurat ut til stupkanten. Sondre purket og sov tror jeg da det begynte å blåse opp mer ved 2 tiden, mens jeg lå en stund med livlige fantasier. Det skulle jo ikke blåse så mye, og hva om metereologene har bommet helt, hva om det blåser opp en storm? Det gjorde det selvsagt ikke, men det ristet godt i teltet, spesielt på min side som lå mot vinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste rapporten først nå jeg. Jammen hørtes det ut som en tung tur. Kjedelig når været ikke slår til ja. Men det virker som det kom mye ut av denne turen likevel. Makan til teltplass da! :oops: Trudde teltplassen vår på Gravdalstind i oktober/november var luftig jeg...

Masse brøyting, tryning, ny stavknekk og greier, ja det kan være til å bli sprø av. Den grytehistoria var jo noe for seg sjøl. Trur jeg har sluppet unna akkurat det der, men ellers har jeg gjort mye annet klønete. :idea:

Ikke rart du likte utsikten på Gravdalstind Sondre, den er noe av det bedre jeg har sett.

Til sinje: Gravdalstind er svært enkel om man går normalruta, bare man er obs på den nevnte gryta. Det går ei fin rampe oppunder stupet og når man er ferdig med den er det god plass og ikke spesielt bratt opp ryggen til topps. Man kan velge om man vil gå nært stupet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.