teke Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Hei, Noen som har erfaringer med ferskvannsfiske etter ørret så tidlig på året? Jeg tenker på skogstjern som for lengst har blitt isfrie. Hva anbefales som beste utstyr å bruke så tidlig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
t-nielsen Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Regner ikke med at du fisker med flue, men har du haspel så er tipset en fluedupp og en rigg med et par små tørrfluer.. klekker bra med fjærmygg i vest om dagen, og noe døgnfluer Marginata duns.. Hiv den ut, og la den ligge en stund, fisken er ute å beiter nå om dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knutis Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Små loftys cobra /tasmanian devil fisket sakte med små rykk. Kast der du ser fisken vaker og begynn innsveivinga etter få sekunder. Spinnere i knallfarger er også et tips. Og selvsagt mark nær bunn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lompa Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Montana nymfe. Relativt store. Bankers tidlig i sesongen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaug Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 jeg ser du kommer fra Ålesund.. hvilken skogstjern tenker du å fiske i`? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
teke Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 glomset vært der? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaug Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 på glomset? hmm. er vel ikke mye fisk i de to vanna som ligger der? prøvde meg på det nederste vannet nærmest veien rundt juni ifjor. fikk ingenting der er det noe fisk i det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROV Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 Tok 12 ørreter i påska i vassdrag i Bergensområdet på spinner (rød). Så det er fullt mulig å få fisk. Hadde meg et par turer i helga også, men det var uten hell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts