Gå til innhold
  • Bli medlem

Et gjensyn med Glittertind (31.jan)


Mayhassen

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg si, min andre tur over 2km i år, min andre tur som har vært uten nye topper.

Jammen nyter jeg livet for tida, helt uten listepress og stress, kjas og mas er er byttet ut med varm dunjakke til de lange pausene :lol:

En flott dag, skulle ikke tro det fantes slike dager i Januar.
Mens kulda satt spikret i dalstrøkene, lå varmen og sola i ansiktene på oss i høyden.

Takk for turen alle sammen, og hyggelig å møte nok et forummedlem :D
Ser frem til flere turer i 09 sammen!

post-1657-133474604182_thumb.jpg

post-1657-133474604201_thumb.jpg

post-1657-133474604214_thumb.jpg

post-1657-133474604226_thumb.jpg

post-1657-133474604238_thumb.jpg

post-1657-133474604247_thumb.jpg

post-1657-133474604264_thumb.jpg

post-1657-13347460428_thumb.jpg

post-1657-133474604289_thumb.jpg

post-1657-133474604303_thumb.jpg

post-1657-133474604317_thumb.jpg

post-1657-133474604331_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for turen! Trivelig tur med kjempetrivelig gjeng! :lol: Håper det blir noen turer til med dere i løpet av året.

Er usikker på hvilke synsinntrykk jeg likte best på turen, utsikten mot Trollsteineggi og ikke minst nordveggen på Glittertind sett fra Vestre Glittertindoksle, eller den store frihetsfølelsen på Norges tak med en fjernutsikt fra Rendalssølen til Trolltindane (trur det var det jeg så fra Glittertind).

En herlig dag var det iallfall! Skulle jo egentlig hatt telt og slått det opp på feks Ryggehø for en vidunderlig morgengullstund i dag tidlig.

Istedet ble det kveldstog fra Gjøvik, og etter at Grua var passert kom det en inn en last med godt fulle kakledamer som skulle på fest og som rista på hodet av han kjedelige og sikkert illeluktende trøttingen som satt på motsatt side av gangen. Dem om det, det er to vidt forskjellige verdener som møtes i sånne situasjoner. Først vel hjemme kunne jeg endelig drømme meg tilbake og glede meg til kommende skauturer og forhåpentligvis nye 2k-prosjekter i en ikke alt for fjern framtid.

Kan jo svare på spørsmål om skiføret. Det var delvis bra i enkelte skråninger med et relativt tynt pudderlag. Men det var rikelig med skaresnø, trøblete småskavler og hard fokksnø, og en god del steinrøys også. Overraskende lite snø når man vet at Mayhassen hadde en gedigen brøytetur til Nautgardstind for en snau uke siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo svare på spørsmål om skiføret. Det var delvis bra i enkelte skråninger med et relativt tynt pudderlag. Men det var rikelig med skaresnø, trøblete småskavler og hard fokksnø, og en god del steinrøys også. Overraskende lite snø når man vet at Mayhassen hadde en gedigen brøytetur til Nautgardstind for en snau uke siden.

Nautgardstind var helt superb denne helga, pudderlag på ca. 10 cm ovenpå mer satt og kompakt snø, og snø hele veien til toppvarden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet ble det kveldstog fra Gjøvik, og etter at Grua var passert kom det en inn en last med godt fulle kakledamer som skulle på fest og som rista på hodet av han kjedelige og sikkert illeluktende trøttingen som satt på motsatt side av gangen. Dem om det, det er to vidt forskjellige verdener som møtes i sånne situasjoner.

Er typisk det! Hadde en slik en på toget hjem fra Dovre i jula, men det var mer at jeg syns synd på han som satt i dress ved siden av meg.. lukta må jo ha krabbet over, og da mener jeg krabbet! 8)

Dalegudbrand: Det kan jeg tenke meg var flott ja! Det har tydligvis blåst litt i løpet uka, jeg var meget overasket overde to forskjellige verdener som var om mandag og på lørdag ang. snøforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo moro med sånne historier i ettertid da :D Men der og da forbanner man det faktum at man ikke har egen bil. Når man i tillegg etterhvert er så trøtt at ansiktet sikkert ser ut som en eneste stor depresjon blir det ganske flaut. Var jo alt annet enn deppa, men det var jeg nok alene om å vite der og da gitt.

Ellers mener jeg å huske at noen holdt seg for nesa da de passerte meg på toget etter Hallingskarvet på langs for snart 10 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen nyter jeg livet for tida, helt uten listepress og stress, kjas og mas er er byttet ut med varm dunjakke til de lange pausene 8)

Ja ikke sant, er ikke DET tinderanglerlivet aldeles herlig!? Men jeg ventet egentlig på rapport fra Hettpiggen jeg. Noen hadde mumlet om den i slutten av januar. Feiga ut kanskje... 8):)

Dette så egentlig ut til å ha vært en knakandes trivelig tur, hvor man loffer til topps i finværet. Det så ihvertfall ut til at det var noen mindre tempo over denne turen. Enig i at slike dager er det vel ikke altfor mange av i januar (dog den 31. da). 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.