Gå til innhold
  • Bli medlem

Du vet at du har vært på for mange fjellturer i det siste når....


Erik

Anbefalte innlegg

Dette er første gang siden midten/slutten av juni jeg er hjemme hele helgen og IKKE er på fjelltur av en eller annen type. Helgen så langt har avdekket at man vet at man har vært på for mange fjellturer i det siste når man:

Lørdag morgen tusler instinktivt ut for å foreta det store lørdagsinnkjøpet, men finner ut at man har blitt så strukturert med tanke på å ha helgene fri at det rett og slett ikke er noe å kjøpe inn. Alt er ordnet i løpet av ukedagene. :)

Men man har nå kommet seg ut og merker plutselig en dragning mot de høyeste bygningene samt gater som synes å gå oppover mot en topp :D . Men uten topplister med presise primærfaktorer å forholde seg til rusler man bare rundt forvirret og ubesluttsom. :?

Så begynner tankene å samle seg om å lage en egen toppliste for topper innenfor Ring 3. Klare kandidater vil være Blåsen (Stensparken), Uranienborg kirke (Uranienborg terrasse har neppe nok primærfaktor), St. Hanshaugen og muligens Galgeberg. Men det gjelder å ikke bli tatt på fersken av menn med hvite frakker mens man holder på med laservateret. :D

Man finner på å dra på joggetur rundt Sognsvann i det fine været, men har visst glemt at på lørdager er det så totalt tjåka fullt av barnevogner og satte par på slow-motion tusleturer at det er umulig å komme frem. :evil:

Man blir invitert på den typiske lørdagsaktiviteten å hilse på en baby en venninne nylig har fått, men må prøve så godt man kan å ikke avsløre at man ikke husker når den kom til verden. (Egentlig husker jeg ikke at hun var gravid en gang). :oops::D

En kompis ringer og sier at han skal til Nepal dagen etter, men man er etter hvert så blasert på fjellturer at man ikke er interessert i å høre hvor/hva/hvordan…

Man prøver å slå på TV’n for første gang siden juni bare for å oppdage at det er svarthvitt bilder på samtlige kanaler og at sjonglering av de 4 fjernkontrollene og alle disse knappene var visstnok samboerens domene.. :roll:

Når man ligger trygt posisjonert i sofaen lørdag kveld kommer noen alvorlige abstinenser og man prøver febrilsk å finne noe fjellrelatert å forholde seg til. Dessverre har samboeren kuppet bokhyllen bak sofaen og etter en saumfaring av bunker av blader av type Elle og Det Nye og hennes bokklubbøker er det eneste ”fjell”-relatert boken Brokeback-fjellet :( . Men heldigvis er laptop’n også innen rekkevidde og plutselig er man oppslukt i å redigere bilder for fremtidige fjellquizer på FF… :lol::D

(Tror det må bli en fjelltur neste helg. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe! Dette hørtes nesten ikke bra ut :lol: Tror jeg enda ikke er kommet til det stadiet av at jeg må skru på barometermåleren på klokka nedi sentrum for å måle primærfaktoren til Rådhuset kontra Trekanten handlesenter. :( Men tidligere i år ble det så sene kvelder med turplanlegging at når jeg la meg tenkte jeg bare på fjellturer, kart, Bibelen, fjellforum, 10pf, vårskitur.

Jeg måtte konsentrere meg de første dagene på skolebenken etter ferien, plutselig streifet tankene over til tindene... Skille mellom jobb og fritid blir dermed viktig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel hørt om akklimatisering. På slutten av sommeren/høsten må du gå på lavere og lavere topper, og nærmere og nærmere byen, inntil kroppen har vennet seg til flatlandslivet i byen :lol:

......man har blitt så strukturert med tanke på å ha helgene fri at det rett og slett ikke er noe å kjøpe inn. Alt er ordnet i løpet av ukedagene

Jeg er blitt helt avhengig av helgefri, så alle innkjøp gjøres mellom mandag og torsdag. Det gjelder hele året unntatt i julemåneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.