Gå til innhold
  • Bli medlem

Bremser virker rare etter service


svas

Anbefalte innlegg

Hallo,

Jeg punkterte bakhjulet mitt og tok syklen inn til Oslo Sportslager som fikk inn ny slange. Etter det har bakbremsene laget en rar lyd når jeg bremser, i tillegg til at hele syklen rister (så jeg bruker bakbremsene veldig lite nå...). Jeg har skivebremser og bremsen foran funker akkurat som den skal selv om dekket der også har punga en gang, men da ble det fikset på Sykkeldelisk (som det het i sin tid).

Noen som har forslag til hva jeg burde gjøre med bakbremsen?

Syklen ligner veldig på denne, men seff. i herremodel.

gekko_flow-mtn-1_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må sjekke om klossene er slitte. Det kan også være at klossene er blitt noe forskjøvet ved montering, slik at de må slites til skiva på nytt. Sannsynligvis fikser det seg selv ved litt bremsing, men hvis klossene er slitte så kan du ødelegge skivene. Verkstedet på Sportslageret er veldig hyggelige. Dra inn igjen med sykkelen, så ser de raskt for deg om alt er OK.

For øvrig bør alle kunne skifte en punktert slange selv. Det er veldig enkelt, og helt nødvendig hvis man punkterer lengst inne i marka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.