Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur 17.mai, forslag?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann!

17. mai nærmer seg og jeg funderer på å heller ta en fjelltur, fremfor å pølse meg inn i bunaden. Min andre halvdel er ikke fullt så ivrig, men jeg skal nok få lurt ham med..

I den forbindelse lurer jeg på om noen her inne har noen forslag å komme med? Kan fortelle at jeg bor i Trondheim, så det bør helst være i "nærheten" en plass. Begrenser seg hvor langt man dra i løpet av den dag.

Tenkte et øyeblikk på Snøhetta, noen som har noen formening om hvordan forholdene er der nå? Og pleier ikke TT å ha fast tur opp dit hvert år på denne dagen? Blir kanskje som å gå i saueflokk da, det frister ikke :roll:

Froslag mottas med takk!

Janna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal på Snøhetta ihelga. Tror det er frost på natta nå og da er det supert skiføre. Men det kan nok begynne å bli lite med snø kanskje. Tipper en må inn til Snøheim før en kan spenne på seg skia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
jeg bor i Trondheim, så det bør helst være i "nærheten" en plass. Begrenser seg hvor langt man dra i løpet av den dag.

tja, fin utsikt fra Storheia! hvis du går fra Ila er det en bra tur og :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å på å dra med meg min kjære på tur i helga...

Vi tenker å dra i dag etter arbeid til en eller annen plass...

Hvor lang kjøring er det til dovrefjell fra Trondheim?

Muligheter for å gå på beina opp nå?

Fra Trondheim til Dovrefjell (Hjerkinn) tar det mellom 2 og 2,5 time. Underkant av 20 mil.

Hvis du tenker på Snøhetta ville jeg nok foretrukket ski. Andre topper som f.eks. Knutshøi kan fint gås på beina, knapt snø der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin jobb det sikkert...

Hmm.. Var ikke noe dårlig ide det der med knutstøi...

Stod ikke noe om hvor mye tid man må påregne å bruke t/r på turen...

Har du noen formening?

Knutshøi er en enkel og grei topp som er fin nå hvis du ikke vil gå på ski. Tid, tja.. spørs hvor fort dere går. 4-6 timer er vel fornuftig på en tur over alle tre toppene.

Det ligger jo noen andre topper på Bergtatt også:

http://www.bergtatt.net/topper/trondelag/index.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLIMMERS Kim!

Min kjære har ikke skia her i Trondheim så blir dumt å ta me ei kveit som e 165cm på tur i 30cm snø....

E jo fare for at æ blir upopulær å at det ikke blir no på mæ da...

Så e nok smart å ta en litt fin å snill topp...

GOD HELG å go nasjonaldag folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Regner med du er upopulær allerede som kaller din kjære en kveite :D

Skal selv på tur til Dovre i helga sammen med min kjære. Ser jeg ei kveite der oppe vil jeg bli temmelig overrasket, men skal hilse pent på dere.

God helg og god fjelltur 17.mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg på førstnevnte sist helg, men fikk besøk. Kjørte hjem fra Oppdal onsdag etterm, man må godt over skogbandet før man kan spenne på skia opp til Storhornet og man får også en del fotpassasjer under veis.

Fra dronningkrona forrige helg meldes 1,5 t fra Virumdalen før skia kunne tas på.

Så vinteren synger på siste verset, ja.

Snøhetta ja - mye folk som aldri burde vært der som kommer opp takket være Snøheimveien:

FLO-IKT (spanderer en halvliter på den som ikke jobber i forsvaret og gjetter hva forkortelsen står for...) som drifter linken forteller de sist sommer fløy ned et helikopterløft SØPPEL etter turfolk fra toppen og nødbua de har ved gml. Reinheim... Selvsagt ingen av forumdeltakerene som har noe ansvar for den søpla, men huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det ligger en spade, søkestang og et par skinnhansker under broa 4 km fra snøheim...

Om noen skulle dit så ta en titt under broa å se om dere ser noe av utstyret mitt som forsvant i snøstormen der...

Vi gravde oss ned under broa nemlig, og var veldig dårlig vær..

En øl til den som finner ustyret.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.