Jeg har aldeles ikke kjøpt en ny Osprey Atmos AG 65 - men jeg fikk en ny med posten i dag, likevel
Min gamle Atmos som jeg kjøpte våren 2015 (tror det var aller første generasjon av AG-konseptet) hadde begynt å bli glippe litt i justeringen av hoftebeltet, den der "Fit-on-the-fly"-løsningen med borrelås. Det gjorde at hoftebeltet ble mer og mer romslig etterhvert som jeg gikk, og vekten havnet på skuldrene. Glidningen ble mer og mer utpreget, spesielt når det ble litt fuktig, og på tur måtte jeg stadig stoppe for å stramme beltet og/eller justere inn igjen på borrelåsene. Strammet jeg for hardt, slapp borrelåsen helt. Vurderte en stund å sy eller stripse fast justeringen permanent, men for noen uken siden meldte jeg saken til Osprey, og spurte om de hadde en løsning. Jeg nevnte at jeg hadde symaskin og jeg hadde et håp om at det fantes et eller annet jeg kunne bytte ut for å få den OK.
Etter noen dager med hyggelig epostveksling med den norske importøren (Jarbeaux Sport), ble svaret: Her er returlapp, send inn den gamle, så kommer en ny fra Osprey med fargen og størrelsen du ønsker. Kjempeservice!
Ser på den nye at borrelåsen er hvit, bredere, lengre og synes å være "grovere" - så jeg tipper det var en svakhet på første produksjonsbatch som de rettet opp senere. Da satser jeg på at denne holder i hvert fall 10 år til - og så må det vel bli en liten testtur i løpet av helgen