Fleksible plastplater fra Europris - DIY
Av
Mareng, In Gjør det selv
-
Lignende innhold
-
Av esw
Vil slå et slag for hjemmelaget utstyr her. Det er morsomt å lage ting selv, og enda mer morsomt å bruke det og finne ut at det funker. Og så har du muligheten å tilpasse det etter dine behov og ønsker.
For min del har det blitt en del i løpet av årene. Håper det kan være til inspirasjon for andre.
-
Av Tessatroll
Hei
Eg har ei klattermusen Freke som eg er veldig glad i passforma på. Eg er dog glad i å ha det romsleg i skallklea mine, i tillegg til at eg har litt korte bein. Klattermusen trur eg på generel basis opererar med lenger bein enn vanleg relativt til vidde, og då kjem eg litt skeivt ut.
Eg har kome i tankar om å legge den opp. Først tenkte eg på det som tilnærma umogleg, så det er så mykje "dilldall" nede på beina på den, samt langsgåaende glielås heile vegen. Dog har eg etter eit lite besøk inne på extremtextil sine sider komt fram til at det må vere råd å få til.
Eg har ikkje har behov for å rekonstruere alle detaljar nedst på beinet, men lurer på kva som vil vere greiast å få til, av å legge opp nedst på beinet eller korte den inn over kneet i staden og behalde ankelområdet as is. Nokon tankar frå dykk som er meir røynde med å konstruere eiga bekledning? Eg må uansett til å sette i nytt kortare glidelås i sida, men er ute etter enklaste løysing på beinlengd
-
Av Tom42
Ved en anledning trengte jeg et fotostativ, og siden jeg likevel hadde med meg ett knøttlite stativ så mekket jeg sammen ett av noen vierkvister. Fungerte bra. Bra nok.
Her om dagen sto jeg med 3 gamle fluestangtopper og tenkte. Deretter, tok jeg av knottene og surret fast toppene på hvert bein. Da jeg var ferdig så jeg at jeg kanskje kunne ha tredd dem inni beina. ja, ja. Alle knuter forsegler jeg for øvrig med en dråpe lynlim.
Kjøpte et kulehode på Ebay. Og monterte det på stativet
Stativer er ikke det mest stødige, men jeg sydde en pose og festet den med en line. I den kan jeg legge en stein og da står den støtt.
Selv på ujevnt underlag, her står det ene beinet ca 20 cm høyere enn de to andre, men det er lett å justere de to andre beina, slik at stativer står rett.
På selfiestenger er det en holder for mobiltelefonen som jeg skrur fast til stativet. Eller jeg kan skru på et lite digitalkamera direkte. Fant også en fjernutløser (festet til en orange snor) på nettet, så nå er alle muligheter tilstede for å ta flotte bilder, hvor jeg slanger meg makelig under baldakinen og stirrer inn i bålet på blikkboksovnen.
På bildet har jeg også et gorilla? stativ som både er lett og anvendelig.
Og hele greie veier 218 gram!
-
Av esw
Elsker min gamle Haglöfs pakkerammesekk, men den begynner å dra på årene. Selve sekken er noe nyere, men ramme, hoftebelte og skulderstroppene er fra midten av 70-tallet. Etter flere reparasjoner og et museangrep måtte jeg innse at hoftebeltet ikke ville klare noe særlig flere turer. Haglöfs har ikke reservedeler til disse sekkene lengre (ovverraskende...), så da måtte jeg sy selv... Benyttet samtidig anledning til å gjøre noen forbedringer på måten hoftebeltet festes til rammen.
Stoffet som ble brukt er 350g Cordura fra Extremtextil. Polstringen består av 2x 5mm sammenlimt EVA skum.
På det meste måtte det sys gjennom 4 lag cordura, 10mm EVA og 2 lag webbing. Helt i grenseland av hva symaskinen kunne klare. Håper sekken hermed klarer i hvert fall 10 år til
-
Av Tittei
Vurderer sterkt å sy pakkeposer selv. Forslag til stoff? Antar regntøystoff blir litt i tykkeste og tyngste laget? Vet jeg må sikre sømmene osv, har sydd regnsett til mellomste uten at han ble våt, men det var jo i HH stoff.
-
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
Ingen innloggede medlemmer aktive