Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk som passer lang rygg


Snutemor

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny sekk til langturer. Har arvet en Fjellsport Sølen 60 l, men den er for liten for alt mitt pikkpakk, og hoftebeltet havner godt over hofta mi. Er 170 høy og ganske normalt bygd, bortsett fra at jeg tydeligvis har laaaang rygg. Fikk en lowe alpine airzone til jul, men selv ved å regulere rygglengden blir hoftebeltet til et magebelte. Samme med en Bergans 30 l jeg har. Og det er ganske ubehagelig å gå med.

Noen tips til sekker jeg kan se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Osprey har egne damesekker i 2 rygglengder som også er justerbare.
Ei veninne har nettopp kjøpt Xena 85 litern og er veldig fornøyd. 🙂
Men om de passer deg veit man jo ikke før du evt har prøvd.


https://www.oslosportslager.no/produkt/osprey-xena-70-ryggsekk-dame-39167.aspx

https://www.oslosportslager.no/produkt/osprey-xena-85-ryggsekk-dame-42641.aspx

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snutemor skrev:

Takk for tips, skal se på disse :)

Om du skulle være i Østfoldområdet er du velkommen til å komme innom og prøve min (Osprey Xena 85). Jeg har også lang rygg og var egentlig skeptisk til å kjøpe en sekk som var dedikert "kvinner". Jeg pleier aldri å passe i eller til noe med den betegnelsen. Men etter litt prøving på forskjellige innstillinger, er jeg kjempefornøyd med bærekomforten. (Har også Bergans Helium 55L (ikke damemodellen) og Norrøna Para Ranger 120 L. Begge sitter veldig godt og gir god bærekomfort).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Izzy skrev:

Om du skulle være i Østfoldområdet er du velkommen til å komme innom og prøve min (Osprey Xena 85). Jeg har også lang rygg og var egentlig skeptisk til å kjøpe en sekk som var dedikert "kvinner". Jeg pleier aldri å passe i eller til noe med den betegnelsen. Men etter litt prøving på forskjellige innstillinger, er jeg kjempefornøyd med bærekomforten. (Har også Bergans Helium 55L (ikke damemodellen) og Norrøna Para Ranger 120 L. Begge sitter veldig godt og gir god bærekomfort).

Tusen takk, det kan godt hende jeg gjør hvis det passer sånn :flowers: Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med å passe inn i "riktig" form og fasong. Og fint at du har funnet flere som passer deg. Det gir håp for meg også! Da har jeg noen modeller å teste ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Arc'teryx (husker ikke korrekt stavemåte) sekk jeg er veldig fornøyd med, tror den er 48l men samme modell finnes i større også. Jeg er 1,78 høy og ganske lang, har kjøpt den lengste:-) Gode justeringsmuligheter. Så kan være verdt å se på dem også! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anne-lise skrev:

Jeg har en Arc'teryx (husker ikke korrekt stavemåte) sekk jeg er veldig fornøyd med, tror den er 48l men samme modell finnes i større også. Jeg er 1,78 høy og ganske lang, har kjøpt den lengste:-) Gode justeringsmuligheter. Så kan være verdt å se på dem også! 

Takk for tips! Setter den også på lista over aktuelle :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.