Gå til innhold
Lillesøster

Tips til julegave til min jaktglade bror?

Det er 1332 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har lyst til å kjøpe noe som broren min blir glad for og veldig gjerne får bruk for, i stedet for noe rammel som blir liggende å støve ned. Han er glad i jakt og fiske (hjortevilt, fugl, ferskvannsfiske), noe jeg ikke har nevneverdig peiling på. Han er også småbarnsfar, og har vel ikke like god tid til hobbyene sine som før, så derfor kan det vel være greit å gi ham noe som øker kvaliteten eller komfortnivået når han først kommer seg avgårde?

Jeg ser for meg å bruke maks 500 kr, så det blir ikke voldsomme saker, men vil at den skal treffe. Jeg kan alltids få hans samboer til å sjekke hva han allerede har osv. Noen som har gode forslag? Eventuelt, hva hadde dere satt pris på å få under treet?
Jeg blir glad for forslag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Gyttorp termos?

Skjult lenke - logg inn for å se den

Eller en flatpakket gryte?

Kanskje du skulle ta en titt inn til Eagle produkts. De har mye rart og ofte også av god kvalitet.

Et vaffeljern til bålet så kan han ta med seg barna på tur.

Kaffemaskin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har disse selv og er strålende fornøyd. Godt brukt på rypejakt nå i høst, i både regn og stiv kuling (ble lite fugl i sekken med andre ord...)

Blir nok litt kalde til vinterjakt dersom man sitter i ro, men under normale forhold eller i bevegelse så fungerer de optimalt for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mange gode tips! Kommer til å sende samboeren hans på tokt så jeg får litt oversikt over hva han har fra før. Både hanskene, lokkefløyter og vaffeljern til bål høres veldig bra ut. Tusen takk for hjelpa folkens :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kansje snilleste du kan gjøre er å sitte barnevakt en helg eller to slik at han får seg en jakttur og hun får seg en vennindehelg neste jaktsesong? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 1332 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Barflea
      Skal på tur til Iungsdalshytta tidlig i Juli. Er det noen som har tips om fiskemulighetene der? Jeg fisker helst med flue, men også med haspelstang.
    • Av Barflea
      Hallo. Skal i bryllup i Bergen neste helg og hadde tenkt å kombinere dette med en natt i telt og litt fisking. Kjører fra Trondheim og over Sognefjellet. Noen som har tips om en fin plass for disse aktivitetene? Jeg må i hvert fall kjøre til Sognefjell før jeg camper. Jeg fisker helst med flue, men er ikke fremmed med å kaste med slukstanga også.
    • Av Iren Hansen
      Jeg har kun litt erfaring med storviltjakt og trenger råd og tips på hvilke tradisjoner som brukes for å sikre at man får riktig møring? Hvis til eksempel mørningstermometeret mitt går i stykker, er det metoder for å se om kjøttet er ferdig mørnet? 
    • Av Siw
      Jeg skal besøke min mor i Tønsberg til uka og hun kunne gjerne tenke seg å være med meg på et par dagers fiske/telt tur. Hun kunne også tenke seg å være i sopp område for å se om det er noe å finne nå. Problemet er at vi må kunne kjøre til telt plass da min mor er litt handicappet og jeg må da alene styre med tyngre telt utstyr. Vi kan kjøre ca et par timer fra Tønsberg. Er det noen som har gode tips om turplass ved et fiskevann?
    • Av Dutton
      God kveld! 
      Meg, min hund og vår gode venn Alex skal på fjellet 26.07 - 29.07.  Vi skal gå fra bortelid - Gaukhei - josephsbu - bortelid. Det vi lurer på er om noen vet om noen gode fiskevann i området rundt disse plassene? Er mange vann rundt områdene vi kommer til å campe og vi har alle 3 masse energi til å bevege oss litt ekstra om det betyr bra fiske. 
      Håper noen har noe å komme med, eventuelt fangst rapport med bilde ☺️ 

- Steffen 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.