Sven Skrevet 18. april 2010 Skrevet 18. april 2010 Noen som vet hvordan det er å sykle langs veiene i nedre delen av nordmarka nå? Er det fremdeles snø og is på veiene? Siter
borgern Skrevet 18. april 2010 Skrevet 18. april 2010 Alle veier der det har vært skiløyper vil du kjapt finne snø og is enda i skyggepartier. Veier som har vært brøytet i vinter er vel stort sett bare nå. Siter
panda Skrevet 18. april 2010 Skrevet 18. april 2010 Jeg syklet til Bjørnholt før idag, og det var det veldig mange andre som gjorde. Faktisk var parkeringen på Hammern full så jeg måtte starte ved Hønefoten. Tørre fine forhold. Mange har vært på Kikut og det skal være helt greit sier de. Ikke snø i det hele tatt. (Det vil ikke overraske meg om det ligger litt i smalstørmskleiva likevel). Fottur på sti er mulig, men bare på utvalgte steder. Dvs i skråningene ned mot Maridalen og Sørkedalen og ned mot Oslo. Årvollåsen er f.eks en fin tur. Ellers er det mange muligheter i Østmarka hvor våren alltid er litt tidligere. Siter
rune 38 Skrevet 19. april 2010 Skrevet 19. april 2010 Syklet fra Sørkedalen via Finnerud, Kikut, Bjørnholt og ned til hammeren igår. Det var ingen snø på veien, men litt vått enkelte plasser. Siter
vector Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Jeg syklet i Østmarka lørdag 24 april, og støtte på strekningsvise områder med snø på østsiden av Nøklevann og veien videre fra Sarabråthen mot Mariholtet. Siter
panda Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Jeg tror veien langs Nøklevann er brukt til skiløype om vinteren. Derfor ligger snøen lenger der. Jeg har ellers syklet og gått flere turer i Nordmarka i det siste og snøen forsvinner svært fort. Det var helt greit å gå tørrskodd til toppen av Furumokollen (400 meter) for et par dager siden. Regner med å sykle til Bjørnholt og gå Kobberhaugene til helgen. Ellers skal visstnok Gråseterveien være brøytet i Nordmarka. Dermed kan man sykle fra Sørkedalen til Heggelivannene. Noen som kan bekrefte dette helt sikkert ? Siter
borgern Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Du finner brøytekart for NOrdmarka her http://www.lovenskiold.no/images/Skog/Friluftsliv%20og%20miljø/Brøytekart0910.pdf De fleste vveier som har vært brøytet er nok greie å sykle nå. Kan f.eks ta toget til harestua og sykle via Stryken og inn gjennom marka til Maridalen. Siter
Sven Skrevet 27. april 2010 Forfatter Skrevet 27. april 2010 Du finner brøytekart for NOrdmarka her http://www.lovenskiold.no/images/Skog/Friluftsliv%20og%20miljø/Brøytekart0910.pdf De fleste vveier som har vært brøytet er nok greie å sykle nå. Kan f.eks ta toget til harestua og sykle via Stryken og inn gjennom marka til Maridalen. Takk! Siter
rotehodet Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Skiforeningen har en side hvor det egner seg å gå på ski, ta en titt på denne siden - http://www.skiforeningen.no/markadb/showf.cgi - Alt løypene utenom disse løypene burde være mulig å sykle på skulle jeg tro Siter
borgern Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Var senest i går en joggetur i LIllomarka med bikkja. Så fort jeg forlot stiene og tok grusvei tok det ikke mange meter før det har snø og is. De fleste veier der har jo skiløyper om vinteren. Unntaket er veien fra Ammerud til LIlloseter som er brøytet. For de som liker å sykle sti derimot er det mange muligheter der alt. Dog vil en treffe noe snø i søkk og nordhellinger enda. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.