Gå til innhold
  • Bli medlem

Sven

Aktiv medlem
  • Innholdsteller

    145
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sven

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. OK. Og det får man kjøpt på første campingplass?
  2. Noen som vet hva man typisk betaler for sykkel og teltplass på svenske og danske campingplasser?
  3. Sven

    Sykle Mjølkevegen

    Google er din venn [Hidden Content]
  4. Jeg lurer på Rjukan (Krossobanen opp)-Kalhovd-Mårbu og videre til Haugastøl og Rallarvegen som en del av tur til Bergen til sommeren. Er helt ukjent med området. Noen som kjenner mulighetene for å ta seg fram her med en terrengsykkel og ei etthjuls tralle? Hvordan er det med fricamping i disse traktene? Jeg er særlig nysgjerrig på strekka Mårbu-Haugastøl. Finnes det ei rute med traktorslep/turvei her, eller er det bare sti? Jeg er klar over at jeg kan sykle bilveien til Dagali og Geilo, men vil unngå det hvis jeg kan.
  5. Ei stålramme har dessuten den fordelen at stål er mer elastisk enn aluminium. Du kjenner f eks tydelig forskjell på aluminium kontra stål når du kjører over en dump i veien. Men jeg visste ikke at man produserte stålrammer lenger? Er de på vei inn igjen?
  6. Ta en vanlig hvit led-lykt - de flate med ei hempe på baksida som festes til en liten plastbrakett som følger med. Men i stedet for å feste den i plastbraketten, slår du ei slangeklemme rundt styrerøret i rammevinkelen på sykkelen. Tre hempa ned på klemma, og stram klemma. Lykta blir hengende et godt stykke under styreveska og således synlig for bilister.
  7. Jeg har brukt denne, uten problemer: [Hidden Content]
  8. Jeg vet ikke hvordan disse lar seg kombinere med skiver, men cyclecomponents pleier å svare på henvendelser .. [Hidden Content]
  9. Det er dessverre ikke så mye langtursykler eller -utstyr å få kjøpt i Norge, det er nok en lite lønnsom nisje. Fast-bikes er nevnt, men skal du ha deg en med rohloff-gir blir det dyrt. I prinsippet kan du bruke en hvilken som helst hybridsykkel, men det kan være en fordel med "eyelets" på gaffelen - ett skruehull på hvert gaffelben som tillater deg å feste bagasjeholdere ved forhjulet. Dette forutsetter stiv gaffel. Det finnes noen bagasjeholdere laget for dempegafler også, men da bør du ikke legge colaflaska di i frontveska Ellers er skivebremser så absolutt å foretrekke, de brems
  10. Min første langtur var 50 mil langs Kystriksveien med en ti år gammel offroad med gammeldagse klossebremser (vaier i Y-form) og biltema-vesker pluss ei sykkeltralle. Man klarer seg på nesten hva som helst Men det er jo fint med ny sykkel, da. Husk at høy pris ikke nødvendigvis betyr høy kvalitet i turøyemed. Hvis dere skal laste sykkelen tungt eller sette henger på den, er det et minimumskrav at hjulene har 36 eiker. Det har blitt veldig populært med 34 og 28 eiker for å jekke ned matchvekta, men da får du problemer med at de ryker under turen. Dessverre er det alt for mange sykkelforh
  11. Vel, hvis du ikke vil kjøpe min: Denne (klikk på "denne") får strålende kritikker over alt, er markedets letteste og ikke så gærnt dyr heller. Må bestilles på nett eller kan kjøpes i Gøteborg (se liste over forhandlere). Lykke til!
  12. I nord-norge er det juli/august som gjelder
  13. 7,8 kilo. Du skal få den for 700 kr.
  14. Hva med å kjøpe en brukt kvalitetshenger av meg?
  15. Jeg har syklet i traktene flere ganger, og pleier å ha med meg omtrent det samme. Pass på at superundertøyet er av ull. Kanskje en tynn balaclava også, det kan bli kaldt ...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.