Gå til innhold
  • Bli medlem

Stille bukse


Lompa

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale ei lett vanntett bukse som er stille? Jeg er støkkjeger og trenger å være lydløs, både på fjellet og i skogen. Den må altså være stille både mot greiner og kvister og ikke ha lyder fra stoffet, som de fleste skallklær. Og ikke for varm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Bergans Skogshorn 2 hele året til all slags friluftsliv, også støkkjakt (rype). Den er egentlig ganske lydløs, i hvertfall etter 3 års bruk! Men det finnes sikkert dyre jaktbukser med membran som er mye stillere. Men Bergansbuksa fungerer i all fall bra til rypejakt. Den dagen buksa blir utslitt kommer jeg sannsynligvis til å kjøpe akkurat den samme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Finnskogen. Fin utenpå, men det relativt stive stoffet bråker i brettene når man går.. Buksene blir sikkert bedre når de er brukt en tid, men til den prisen bør de funke fra dag en..

Skal sjekke Bergansbuksa..

Har de siste årene brukt ei billig bukse av merket Høyland. Den er faktisk tålig bra, men de bruker "stuttjukken" som modell for alle klærne deres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vadlmelsbukser er ikke kjent for å være utprega vanntette, men mer lydløse bukser skal du iallefall lete lenge etter.....

Men blir de våte må du bruke to par bukseseler for å tåle vekta... :shock: Jeg liker vadmel hvis det er tørt og kaldt. Har en reinjegerkompis som sverger til dem uansett, fordi det er de eneste buksene man kan åle seg innpå reinen helt lydløst med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg kjent på i butikken og syntes det ble for bråkete stoff. Det er også andre som har delte meninger om hvor stille denne er...:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=85689

Har kun prøvd jakken, så antok at buksen var like bra! :shock:

Men da trekker jeg det tilbake. FInnskogen og forilhogna virker jo som en god sammensetning på dress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.