Gå til innhold
  • Bli medlem

Syttende mai mellom to nattevakter.


Anbefalte innlegg

En unik dag som skal feires og gjøres ære på, her er min måte iår:

Det er ikke fritt for at en lurer på hva en driver på med, på skitur på denne tiden; oppover heng og rygger, med en snøflekk her og en der, og skiene av og på, og på og av. Men etterhvert oppover viser det seg jo at en er inne på noe likevel.....Og når en finner en renne ned igjen som nesten rekker til bilen, ja da tar en seg i å nynne på nasjonalsalmen og så må en tørke en tåre, ...merkelig.

God søttende fortsatt!

post-4080-13347454245_thumb.jpg

post-4080-133474542761_thumb.jpg

post-4080-133474542767_thumb.jpg

post-4080-133474542772_thumb.jpg

post-4080-133474542776_thumb.jpg

post-4080-133474542782_thumb.jpg

post-4080-133474542788_thumb.jpg

post-4080-133474542794_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

Så ikke denne før for noen timer siden...

Jammen er Lisje-Toren et ganske så alpint fjell, ytre Sunnmøre er flott nok det også!

Man lurer ofte på hva man driver med når man gjør dette her, men som regel finner man svaret etterhvert. Det er jo helt greit at fjellfolk lurer på hva de selv driver med, for man utsetter seg for mye rart. Likevel har vi innerst inne et reflektert forhold til"galskapen" i dette, for vi vet hva som kan oppleves og som man ikke bør gå glipp av. Verre er det når utenforstående stempler fjellfolk som gale og selv har fasiten på hva som er fornuftige gjøremål.

Feiring av 17.mai på fjelltopper rundt i landet er jo egentlig den ultimate hyllest til Norge og den herlige fjellheimen! :)

Etter mye Jotunheimen på våren og forhåpentligvis til høsten igjen kjenner jeg nå virkelig suget etter andre fjellområder og landsdeler i sommer. Sunnmøre står absolutt på ønskelista!

Er vel mindre ferdsel i denne delen av Sunnmøre enn rundt Kolåstind, Skårasalen og Rånahalvøya også vil jeg tru. Er Lisje-Toren et fjell som krever klatring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke denne før for noen timer siden...

Er vel mindre ferdsel i denne delen av Sunnmøre enn rundt Kolåstind, Skårasalen og Rånahalvøya også vil jeg tru. Er Lisje-Toren et fjell som krever klatring?

Så ikke denne før nå jeg heller. I denne delen av Sunnmørsalpene er det relativt liten aktivitet. Det går mange på Eidskyrkja på våren, og noen på Matøskja(hvor denne turen er fra). Bortsett fra det er det ganske stille og rolig.

Lisje-Toren krever overhodet ikke klatring. Gå opp på høyresiden av toppen slik du ser på bildet, og opp baksiden. Egga på bildet er luftig, men grei å gå. Jeg har gått den ned, men det er nok enda morsommere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Sunnmøre står absolutt på ønskelista!

Anbefaler å kikke i Standal/Hagen/Wangen sin Fotturar på Sunnmøre, du har kanskje gjort det allerede? Ellers er jo Slingsby sin Norway... alltid lønnsom å bla i før en oppsøker ulike fjellområder i landet vårt, det forundrer meg stadig hvilken teft den mannen hadde for fjell, og kjærlighet til og glede i? Videre er tilgjengeligheten i området ganske god (ennskjønt en må regne seg god tid om en reiser kollektivt). Og oftest får en med seg hele fjellet fra nesten scratch, ikke bare øverste halve. Du må få en fin sommer uansett hvor.

ps Etter mange timer kom jeg plutselig på at jeg glemte å nevne "Randersboka" (Kristoffer Randers: Sunnmøre), det er nesten utilgivelig, men her og nå er det forsøkt rettet opp med denne tilføyelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.