Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du i utstyrspakken din med deg og hjemme?


Bugge

Anbefalte innlegg

Det er stadig noe som må fikses eller flikkes på. Hva tar folk med seg av reparasjonsutstyr på tur, og hva sørger de for å ha liggende hjemme? Jeg har egentlig aldri tenkt så mye over det tidligere, men med stadig lengre og hardere turer i sikte bør man vel være forberedt. Førstehjelpsutstyr og navigasjon anser jeg som så obligatorisk at det trengs vel ikke nevnes..

Disse er vel obligatorisk:

- Multitool av typen Gerber, Leatherman e.l.

- Ducktape - if you cant duck it, fuck it!

- Tau - ca. 10-20m Statisk tau på 2,3,4mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan også være greit å ha med seg sy-saker, og en limstift (type limpistol, tenner på den og drypper lim der man trenger)

Jeg har også med det tilhørende verktøyet til omnifuelen, og lappesaker til downmaten. Men det kan hende at ducttape gjør en like bra jobb som lappesaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med omtrent det samme som Bugge skriver. Det tauet jeg tar med er ca 10 meter hyssing.

I tillegg tar jeg med reservevaier for RIVA3-bindingene og et verktøy for å åpne bindingen.

Gaffa-teipen har jeg rullet rundt en bensinflaske (bare en liten del av den store rullen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med:

Multitool

Aquasure til lapping og tetting av alt fra liggeunderlag og telt til regntøy og karmappe

Nål og tråd til eventuelle rifter i klær

Sportstape til ankler, og bruker den også som duct-tape

Strips

En line som fulgte med en drage jeg kjøpte for noen år siden. Supersterk og tynn

Superlim

Epoxy

De to siste bare når jeg har med fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.