Gå til innhold
  • Bli medlem

Utstyr som er kjekt å ha med på tur på heia, kom med forslag.


breisladd

Anbefalte innlegg

Vil starte en tråd om hva man burde ha med seg på skogtur.

Her er de tingene jeg kommer på i farta:

Telt, sovepose, bestikk, gaffatape, drytech, lykt, lue, primus, ekstra sokker, ullundertøy, koma-genser, regnbukse/jakke, opptenningsbriketter, fyrstikk/lighter, dasspapir, kart/kompass, liggeunderlag, 5mm nylontråd, vannflaske, WHISKY, god kniv / leatherman, fiskeutstyr, myggolje, tannbørste

Kom gjerne med merker på utstyr som er ekstra bra, og kanskje en link til hvor du får kjøpt det.

Mange har lure ting som de pleier ta med seg på heia, del med folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte et par crocs (eller rettere sagt en kopi) i fjor sommer og pakket dem med meg på langtur. Litt usikker på om jeg kom til å få bruk for dem. Hadde noen tanker om at de sikkert var bedre å krysse elver i enn å gå barbeint (har IKKE med nok sokker til at jeg kan krysse i sokkelesten). Og ganske riktig, de var mye bedre å krysse med enn barbeint. Ga til og med noe moderat faste. Men der de virkelig kom til sin rett var når jeg kom frem til leieren etter maaaaange timers gange, og jeg kunne ta av fjellstøvler og svette sokker og ta på crocs'ene. Og når de veier noe sånt som 150gram gjør jo ikke det noe heller! Slett ikke dumme å kunne svippe på seg om man må ut av teltet og vanne et tre midt på natten heller :D

Såpe er heller ikke dumt å ha med. Gjerne en som kan brukes til alt. Dr. Bonners Magical Soap er super! Klesvask, kropsvask og håndvask etter en tur bak et tre! Ulurt å være på tur i fjellet/marka og få den ødelagt av dårlig dohygiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte slå opp for å finne ut hva en koma-genser var...tror ikke det står på ønskelisten min.

Vel, det er alltid godt å få på seg en dunjakke. Med oppblåsbart liggeunderlag, har jeg kommet til at at et lite sitteunderlag også kan være godt å ha. Myggnetting/nettinghatt om sommeren....

Jeg har alltid med meg et overlevelsesfolie - veier 30 gram, og billig. Ellers har jeg med sportstape.

Spekepølse til snacks om natten...

Saft/fruktte med sukker - noe varmt som ikke holder en våken hele natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.