Jump to content

Helsport eller Hilleberg

Recommended Posts

Annonse
Posted

Støtter Kristin i at Nallo er et godt telt.

Har dessverre ikke erfaring med Helsport, men kjenner en som har kjøpt Hilleberg etter Helsport, og han var veldig fornøyd med Hilleberg sist jeg snakket med han.

Posted

En sammenligning mellom Hilleberg og Helsport på generelt basis blir litt feil. Begge lager telt til forskjellig bruk (les: forskjellig styrke/dimensjoner) og en rettferdig sammenligning må være telt mot telt, som denne tråden begynte med.

Kenneth - Skal man gi noe fornuftig svar på valget mellom Svalbard 3 og Keron 3 GT må du nesten si hva du skal bruke teltet til.

Posted

Jeg ville også valgt Hilleberg. Det eneste måtte være om du skal være ute i virkelig hardt vær. Da kan konstruksjonen på Svalbard 3 og stormmattene telle til dette teltets fordel. Generelt er det bedre finish på Hilleberg sine telt og jeg oppfatter de som mer solide. Keron er en modell med lang historie i det militære blant annet, og i motsetning til Svalbard får du her GOD plass! GT-versjonen blir jo rene 3-romsen! :cry:

Lykke til! Gi gjerne tilbakemelding her når du har valgt - og prøvd!

-lars

Posted

Takk for tilbakemeldinger.

Teltet skal brukes til "alt". Dvs det skal tåle en beinhard fjelltur, skitur på finnmarksvidda. Jeg har valgt Hilleberg fordi jeg også fant ut at plass er viktig. Får håpe det tåler en støyt også...?