Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Jeg leter etter ski til når jeg og hunden min er ute på tur. Derfor vil jeg ikke ha stålkant. Jeg har søkt litt og funnet disse to interessante, men jeg er ganske nybegynner på ski – jeg har tre ukers skikjøring bak meg.

Skiene skal brukes til lange turer hvor jeg trekker en tung pulka med hunden min festet til meg. Jeg vil bruke disse skiene til å gjennomføre Norge på langs (2027). De vil derfor bli brukt i alle typer terreng og mye utenfor løypene. Jeg vil prøve å holde meg over tregrensen, men det vil bli en blanding av terreng under tregrensen, veldig flatt høyland og ganske bratte fjell. Du kjenner det norske terrenget.

Så jeg er egentlig bare på utkikk etter den mest «allround» skien for å trekke en pulka. (For det meste utenfor løypene og over tregrensen).

Hva synes du?

Og hvilken lengde bør jeg velge? Jeg er 180 cm og veier 75 kg. Jeg bruker Alfa Polar-støvler.

Jeg har brukt Åsnes Nato før, men det er det eneste jeg kan sammenligne med.

Takk for hjelpen :)

Annonse
Skrevet

Jeg vurderte begge to du nevner og kom fram til at Breidablikk er en fin allround ski. Den er litt breiere enn Finnmark mener jeg og huske og kan være greit om det ikke er spor man går i. Har knapt testet mine skikkelig siden min ikke er veldig trekkvillig :P Jeg er også ganske ny på dette med fjellski og har bare 1-2 mil på breidablikk og fjellski generelt så ikke hør på meg hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.