+Dompappen Skrevet onsdag kl 12:17 Skrevet onsdag kl 12:17 Forsvaret har lansert en håndbok for overlevelse vinterstid. Denne kan lastes ned alle Et bra poeng mener jeg: "Den beste måten å håndtere en overlevelsessituasjon på er å unngå en overlevelsessituasjon, men om du skulle havne i en slik situasjon så husk at overlevelse ikke er en selvfølge. Ingen er en overlever før man er blitt reddet eller har reddet seg selv" Pressemelding: https://www.forsvaret.no/aktuelt-og-presse/aktuelt/overlevelse-handbok Kan lastes ned her: https://regelverk.forsvaret.no/view/doccard/version:25831565?attachments=[25831593%2C+25831566] 8 Siter
Lompa Skrevet 19 timer siden Pålogget Skrevet 19 timer siden Takk! Den ser utrolig bra ut. Og rådene er, som alt Forsvaret leverer, solide og gjennomprøvde. Siter
+sneakyowl Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Bra tips, og fint å få bekreftet det jeg alltid har trodd om snøhuler - Det er ikke for nødstilfeller . Da er det mye mer effektivt å lage en flatmarksgrop og lage et tak over denne. Jeg har enda til gode å prøve en natt i en flatmarksgrop, men planlegger en helgetur kommende vinter med det som mål. Jeg lurer litt på: Istedenfor å bygge taket med snøblokker så har jeg alltid tenkt at det enkleste må være å legge jervenduken flatt over med en liten glippe i ene enden for luft og plugge den ned + Legge litt snø på. Er det noen gode argumenter mot dette? I kraftig snøføyke kan jeg ikke se for meg at det legger seg fryktelig mye snø på "taket" så lenge det ligger såpass flatt langs bakken. Siter
+ost Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Lompa skrev (11 timer siden): (...) som alt Forsvaret leverer, solide og gjennomprøvde. Slik de leverte Helge Ingstad til andre sjøfarende? (Sorry, men Alt Forsvaret gjør er ikke alltid like gjennomtenkt). 1 Siter
Måssåbjønn Skrevet 7 timer siden Pålogget Skrevet 7 timer siden ost skrev (42 minutter siden): Slik de leverte Helge Ingstad til andre sjøfarende? (Sorry, men Alt Forsvaret gjør er ikke alltid like gjennomtenkt). I det tilfellet var det vel ikke leveransen så fryktelig solid heller 😅 (Bare for klarhets skyld, så er jeg enig i at Forsvaret leverer mye annet som er bra altså 😉) Siter
GrendelRaptor8 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden ost skrev (6 timer siden): Slik de leverte Helge Ingstad til andre sjøfarende? (Sorry, men Alt Forsvaret gjør er ikke alltid like gjennomtenkt). Smurf Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.