Sputnik21 Skrevet 2. juli Skrevet 2. juli Hei, Fisket svært lite med braid tidligere, men i og med at jeg har kjøpt ny stang så tenker jeg også å prøve braid. Hvilken lengde på fortom bruker/anbefaler dere? Har en 2-12 grams stang, 8 fot.
+Gabs88 Skrevet 2. juli Skrevet 2. juli Bruker swivel mellom multifilament og fortom så jeg bruker kun kort fortom på 25-50 cm avhengig av hvilken stang jeg bruker den dagen.
Sputnik21 Skrevet 2. juli Forfatter Skrevet 2. juli Gabs88 skrev (34 minutter siden): Bruker swivel mellom multifilament og fortom så jeg bruker kun kort fortom på 25-50 cm avhengig av hvilken stang jeg bruker den dagen. Swivel har jeg ikke tenkt på å kunne bruke, det er jo genialt. Det blir vel som en type tippet ring egentlig?
Gjest Skrevet 2. juli Skrevet 2. juli Jeg knyter fortommen på multisnøret. Har gjerne 1,5-2 meter for å få effekt av at fortommen fjærer litt. Multisnøret er helt dødt, og det er etter min mening bra å dempe rykkene fra fisken litt.
+Gabs88 Skrevet 2. juli Skrevet 2. juli 10 minutes ago, Sputnik21 said: Swivel har jeg ikke tenkt på å kunne bruke, det er jo genialt. Det blir vel som en type tippet ring egentlig? Det kan du si, men du vil jo ikke ha swivel gjennom stangringer. Men etter å ha testet alle alternativer er det den metoden jeg liker best. Raskest å sette opp og du får null tull med snøret.
Sputnik21 Skrevet 3. juli Forfatter Skrevet 3. juli Gabs88 skrev (19 timer siden): Det kan du si, men du vil jo ikke ha swivel gjennom stangringer. Men etter å ha testet alle alternativer er det den metoden jeg liker best. Raskest å sette opp og du får null tull med snøret. Takk for tipset, skal prøves ut
Sputnik21 Skrevet 3. juli Forfatter Skrevet 3. juli Lompa skrev (19 timer siden): Jeg knyter fortommen på multisnøret. Har gjerne 1,5-2 meter for å få effekt av at fortommen fjærer litt. Multisnøret er helt dødt, og det er etter min mening bra å dempe rykkene fra fisken litt. Høres bra ut! Hvilken knute bruker du?
+Bjarne H.S. Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Jeg har brukt fortom via svivel i mange herrens år nå. Fungerer fremdeles helt fortreffelig! 1
Gjest Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Sputnik21 skrev (1 time siden): Høres bra ut! Hvilken knute bruker du? Jeg bruker kirurgknuten til alt av skjøting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå