Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe stol "kit" til oppblåsbar sea to summit liggeunderlag.

Noen som har erfaringer eller forslag til produkt? Skal brukes primært for å kunne sitte i teltet.

Annonse
Skrevet

Har hatt til min exped. Synes ikke det er noe bra. I teltet er det bare styr å drive å bruke den, og man sitter ikke så bra.

Utendørs eller i forteltet er en Helinox stol mye bedre.

Helinox ground chair bruker jeg mye i innerteltet også, med et skumunderlag under.

• Liker 1
Skrevet
2 minutes ago, Marius Engelsen said:

Har hatt til min exped. Synes ikke det er noe bra. I teltet er det bare styr å drive å bruke den, og man sitter ikke så bra.

Utendørs eller i forteltet er en Helinox stol mye bedre.

Helinox ground chair bruker jeg mye i innerteltet også, med et skumunderlag under.

Hehe, begynte faktisk å skrive dette tidligere men så tenkte jeg at folk får bare styre på. 

Men ja, de stolene her kan være fine men realiteten er at du tar med deg ut sovematten du skal sove på senere, med all den risiko som eksisterer for å få hull i matten underveis. 

Tar en Helinox-stol i stedet når som helst. 

• Takk 1
Skrevet
Gabs88 skrev (47 minutter siden):

Hehe, begynte faktisk å skrive dette tidligere men så tenkte jeg at folk får bare styre på. 

Men ja, de stolene her kan være fine men realiteten er at du tar med deg ut sovematten du skal sove på senere, med all den risiko som eksisterer for å få hull i matten underveis. 

Tar en Helinox-stol i stedet når som helst. 

Veldig godt poeng. Skal vurdere  Helinox istedet. Jeg har Hilleberg niak, vil helinox passe i teltet eller blir det for lavt under taket?

Skrevet (endret)
23 minutes ago, Omar said:

Veldig godt poeng. Skal vurdere  Helinox istedet. Jeg har Hilleberg niak, vil helinox passe i teltet eller blir det for lavt under taket?

Du har dem Marius nevner, ground chair, funker fint inne i telt. Og skader ikke telt bunn.

Men du har også mye annet. Tenk over hva du vil ha. Feks har du Chair Zero og Chair Zero High Back som kan friste med bedre komfort men som da ikke fungerer inne i et telt.

Har selv 3 stoler og et bord nå.. 🙄 det er bra greier 

Endret av Gabs88
Skrevet (endret)

Jeg tipper de zimwalker viser til er finfine i et telt. Selv er jeg ok fornøyd med Ground Chair i mitt Unna, men i den kjølige årstiden synes jeg den blir kald å sitte i hvis jeg ikke har noe isolerende i rygg/sete. Jeg tror Crazy Creek evt Vidda Camper eller liknende kan være bedre der?

Endret av Krankman
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Krankman skrev (3 timer siden):

Jeg tror Crazy Creek evt Vidda Camper eller liknende kan være bedre der?

Ja man sitter stødigere - og lavere der det er relevant (som i et telt), med slike løsninger. Jeg foretrekker Crazy Creek sin modell da den er et par cm bredere (44cm) enn Vidda Camper (42cm, tror jeg). For den som vurderer alternativet nevner jeg at Magasinet selger sin Dovrefjell Original Sitteplate til 299 (41cm bred), altså mye billigere en Crazy Creek og Vidda Camper. Men er den like solid? Vet ikke.  Bergans selger også sin Backrest (til 399) til Ally kanoen, som fint kan brukes på samme måte som øvrige her, men den er litt smalere igjen (40cm).
Crazy Creek:   https://www.vakfluefiske.no/products/?vendor=10119
Vidda of Norway:   https://viddaofnorway.no/produkt/vidda-camper/
Magasinet/Dovrefjell:  https://www.magasinet.no/dovrefjell-sitteplate-med-rygg-gronn
Bergans/Ally:   https://www.bergans.com/no/p/3457-ally-back-rest

Min Crazy Creek "stol" flater jeg ut og legger under liggerunderlaget (overkroppen) når det er kjølig.

Endret av zimwalker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.