Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips om vest som er forholdsvis lett, tar lite plass i eller på sekken og god å padle med i packraft? Helst med noen små lommer. Har en vest fra kipara nå, flere fine lommer på den men syns den er litt stor og ikke så god. Har en tendens til å gli oppover

Annonse
Skrevet

Du sier ikke helt hva du har tenkt å bruke den til, hvis du padler packraft i elv hvor du gjerne forventer å gå på trynet i ny og ne, så vil du gjerne ha en vanlig redningsvest. Mens hvis du bare vil ha en for sikkerheten når du padler på vann, så kan oppblåsbare være en god ide. 

Men på generelt grunnlag, søk etter padlevester, de er spesifikt laget for å gi bedre rom til armbevegelser og er ofte løse i armpartiet og på brystet. 

Skrevet (endret)

Titt på Anfibio Buoy Boy. Lett vest som er oppblåsbar og pakker lite. 
Jeg bruker den mest som vest når det er grei temperatur i vannet . Hvis det er vår/høst og kaldt vann ville jeg kanskje valgt en litt mer solid vest ala den du har. 

Selger den bl.a på Bikeshop.

Endret av borgern
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Til padling er det padlevest du trenger. De er kortere, og har plass til både haken, halsen, hodet og armer når du sitter og padler.

Redningsvester, seilervester og de fleste flytevester går for langt ned på magen.

Padlevester til havpadling har ofte masse lommer og greier. Jeg synes de er helt forferdelige, selv til havpadling. Stivt og tungt.

Selv synes jeg Vaikobi vestene er kanongode. Det er såkalte «racing vester», som altså er lette og myke, med noen små lommer og plass til drikkepose. Fin til havpadling.

Hvis du klarer deg uten pose på ryggen til drikkesystem, og en enkel mesh-lomme på brystet, tror jeg ikke det finnes bedre padlevest enn Kanuk 406. Det er totalt bevegelsesfrihet, selv om det ser ut som man har en liten klosse på bryst og rygg. Dette må være en topp packraft vest. Den veier også lite.

Et annet alternativ er oppblåsbare vester. Altså slike du blåser opp før du tar de på deg, og kan pakke ned i sekken om ting skal bæres mye. En slik er foreslått i innlegget over.

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.