Gå til innhold
  • Bli medlem

App for å lagre posisjoner?


Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en app som kan brukes til å raskt lagre flere posisjoner. Jeg vet dette går an i alt slags forskjellige karttjenester men det jeg ser etter er noe som er kjapt slik at jeg kan markere flere posisjoner i løpet av kort tid.

 

Tenker å bruke det når jeg setter garn, teiner eller sniksnøre i sjøen for å registrere hvor jeg har sluppet dem ut. Slikt at jeg kjapt kan finne dem senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gabs88 skrev (7 timer siden):

Jeg ser etter en app som kan brukes til å raskt lagre flere posisjoner.

NaVida for eksempel. Trykk på «+» og «Nytt punkt». Vises som røde pins på kartet.

Garmin fenix eller tilsvarende klokker kan jo også brukes. På fenix er det trykk og hold pil opp og deretter tredje menyelement «Lagre posisjon». Du finner igjen posisjonene under «Navigasjon».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det ikke blir litt for mye fuzz, men jeg lagrer alle slags type punkter i Topokart-appen.

Totalt 4 trykk fra hjemskjermen (iPhone) til punkt er opprettet. Det er praktisk å kunne sette et ikon på punktet senere.

F.eks leirplasser brukt på tur:

IMG_3743.thumb.png.5ea27e8357362aa74c637d65397aba51.png


Om det er noe enda raskere og enklere du ser etter tror jeg klokke-alternativene er bedre, helst der man kan lagre en posisjon ved ett trykk. Ellers så kan du ta et bilde med mobilen og sjekke gps-lokasjonen i bildet etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker NMorgeskart Friluftsliv til å lagre interessante punkter under jakt og fiske (om jeg ikke likevel bruker GPSen fordi jeg logger et eller annet). Tror det er 3 trykk for å lagre et punkt (4 om appen ikke er åpen fra før). Det tar normalt ca 1 sekund....

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.