Gå til innhold
  • Bli medlem

Tursekk for høy og røslig kar.


G_78

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ute etter en tursekk på 70l og opp med hofte belte, men syntes det er vanskelig å finne en som passer meg godt uten at det skal koste mange tusen kroner. 

Bør ha stropper på undersiden slik at jeg får med reinsdyrskinnet. 

Er 196 cm høy, bredskuldret, stor brystkasse og noe mage. 

 

Noen forslag til sekker du/dere har erfaring med som høy kar selv?

 

Mvh

Glen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forsåvidt rygglengde og ikke personlengde som har noe å si for å finne en sekk som passer. Jeg ville ha sett på Finn.no etter brukte sekker som f.eks.: Norrøna Recon pack, Bergans Powerframe, Bergans Alpinist. Jeg har flere venner som er mellom 192 og 198 som bruker en av de typene og er godt fornøyd med det, men som sagt; det er rygglengden som styrer om en sekk passer eller ikke.

P.S. en liten anekdote: Faren min som døde for over 30 år siden var 186 høy. Han hadde en kamerat som var rett over 170 i høyden. Etter et par drinker i festlige lag så syntes kameraten alltid det var stas å måle hvem som var høyest når de satt rygg til rygg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sekk billig på finn.no som er alt for lang i ryggen til meg (178cm), bergans glittertind 70 L,  så tror nok du fint skal finne deg en brukt sekk å prøve! Den jeg kjøpte var veldig billig siden den viste slitasjemerker og hadde en spenne som var ødelagt (10 kroner for ny på sportsbutikk)

Er absolutt gode røverkjøp å finne hvis du er villig til å starte med noe som er brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller må man ut med 2000-3500 for en 70l sekk men når man først skal bære såpass er det greit med en god en. Men finner nok mye som er lite brukt til en bolig penge.

 

9 hours ago, Peacemaker said:

Det er forsåvidt rygglengde og ikke personlengde som har noe å si for å finne en sekk som passer. Jeg ville ha sett på Finn.no etter brukte sekker som f.eks.: Norrøna Recon pack, Bergans Powerframe, Bergans Alpinist. Jeg har flere venner som er mellom 192 og 198 som bruker en av de typene og er godt fornøyd med det, men som sagt; det er rygglengden som styrer om en sekk passer eller ikke.

P.S. en liten anekdote: Faren min som døde for over 30 år siden var 186 høy. Han hadde en kamerat som var rett over 170 i høyden. Etter et par drinker i festlige lag så syntes kameraten alltid det var stas å måle hvem som var høyest når de satt rygg til rygg 😉

Litt i overkant av 70l.. 🙄 og heller ikke billige. Men må innrømme at det var noen av de første jeg tenkte på.

Endret av Gabs88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (32 minutter siden):

Litt i overkant av 70l.. 🙄 og heller ikke billige. Men må innrømme at det var noen av de første jeg tenkte på.

Hehe, 70 liter blir alt for smått for en kar på nesten 2 meter. Følger man med på Finn.no kan man finne disse sekkene til gode priser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få verifisert rygglengden din ift hvordan produsentene måler, og sjekk deretter størrelser hos produsentene. Da har du mer å gå etter ift. kjøp på finn.no eller nettbutikker. Gregory har også Pluss Size fit, men jeg antar det går på annet en høyde. :)

Eksempler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! 

Først, takk til dere som har kommentert. 

Har da fått målt ryggen og den skal vistnok være på ca 63cm. Er forslaga deres de samme med den lengden?

Endret av G_78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, G_78 said:

Hei igjen! 

Først, takk til dere som har kommentert. 

Har da fått målt ryggen og den skal vistnok være på ca 63cm. Er forslaga deres de samme med den lengden?

Sjekk selv, alle store sekker har en anbefalt rygglengde opp mot størrelse.

 

Er du i tvil så kan du prøve hos en forhandler som har fri retur 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G_78 skrev (2 timer siden):

Hei igjen! 

Først, takk til dere som har kommentert. 

Har da fått målt ryggen og den skal vistnok være på ca 63cm. Er forslaga deres de samme med den lengden?

Mine forslag; ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.