Gå til innhold
  • Bli medlem

valg av stormkjøkken med miljøbensin(og gass?)


raakken

Anbefalte innlegg

Personlig bruker jeg HA varianten til Trangia pga at denne kan jeg rengjøre med grus i elven om jeg brenner noe i pannene, stekepanna er nonstick, men denne har begrenset levetid, som alle teflon panner. 

Kjøper du den største 25, har det ikke så mye å si, men kjøper du den minste 27, får ikke den originale (primus) gassbrenneren som trangia selger med plass i tekanna. Men om du søker opp trangia gass burner finner du et hav av tredeparts brennere som pakker mindre (får plass i kanna) og er lettere å justere flammen på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for alle svar😁 men folk er tydeligvis uenig om det er verdt det å ha vindskjerm i ha? Prisen med alu er ca 1300 med brenner, og 1300 turen brenner i ha...

Tenkte uansett å kjøpe en gryte i duossal uansett i tillegg ( og kaffekjele om det ikke følger med)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (30 minutter siden):

Kjøper du den største 25, har det ikke så mye å si, men kjøper du den minste 27, får ikke den originale (primus) gassbrenneren som trangia selger med plass i tekanna. 

Har ikke hatt dette problemet med min? Du får ikke kaffekjele-lokket 100% på, men du får alt inn i settet uansett om jeg ikke husker fullstendig feil nå.

  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (5 minutter siden):

Har ikke hatt dette problemet med min? Du får ikke kaffekjele-lokket 100% på, men du får alt inn i settet uansett om jeg ikke husker fullstendig feil nå.

Kanskje de har gjort endringer på sin originale? For den gamle gassbrenneren fikk jeg ikke ned i 27 kjelen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

raakken skrev (8 minutter siden):

Virker dette som en grei plass å starte? (Så at mange like non stick pannen, så tenkte p teste den før jeg evt kjøper en i duossal)

IMG20240203205400.jpg

Sikkert greit ja, men kan lønne seg å sjekke prisjakt før du handler. Ser ikke hvilken shop du er i, men minner om Fjellsport. XXL har samme 25-4UL settet til 699,-.
https://www.prisjakt.no/product.php?p=317178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (5 timer siden):

Har ikke hatt dette problemet med min? Du får ikke kaffekjele-lokket 100% på, men du får alt inn i settet uansett om jeg ikke husker fullstendig feil nå.

Screenshot2024-02-03at22_17_44.thumb.png.51504b9d718601e84a30ed7153a7bb55.png

Screenshot2024-02-03at22_17_51.thumb.png.87fc0efea103396eb5987336d7d778a6.png

Første bildet er Trangia sin "originale" 

Det andre bildet er Eagle Products sin gass brenner. Det er ganske stor forskjell i høyde på disse to, denne brenneren får du ikke ned i den minste kjelen som følger med Trangia 27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (18 timer siden):

Screenshot2024-02-03at22_17_44.thumb.png.51504b9d718601e84a30ed7153a7bb55.png

Screenshot2024-02-03at22_17_51.thumb.png.87fc0efea103396eb5987336d7d778a6.png

Første bildet er Trangia sin "originale" 

Det andre bildet er Eagle Products sin gass brenner. Det er ganske stor forskjell i høyde på disse to, denne brenneren får du ikke ned i den minste kjelen som følger med Trangia 27

IMG_1883.thumb.jpeg.fd931b6804818a98189d36a14e5b814f.jpeg

Gikk helt fint det. Her gikk kaffekjele-lokket ca 95% på, altså null problem å lukke hele settet.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.