Gå til innhold
  • Bli medlem

Leirfottøy vinter - så lett og så varmt som mulig. Noen gode tips her?


Globerotta

Anbefalte innlegg

Elliie skrev (51 minutter siden):

Hva med fotposene til forsvaret?

Noen med erfaringer?

De er nok nevnt veldig mange ganger på forumet, om du gjør ett søk.

Virker som folk er veldig fornøyde med de. Men de er vel ikke av den lette og kompakte typen, om det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse
Marius Engelsen skrev (På 22.1.2024 den 14.45):

Helsport sine er ikke så veldig god å gå med. Men med strikken jeg har sydd på blir det en del bedre.

Jeg har disse:
https://40below.com/product/40-below-camp-booties-synthetic-insulated/

.som har lignende løsning som det Marius har laget. Kan knytes sånn at foten blir holdt tålelig godt fast for en liten tur ut. 

De er dog med syntetisk fyll, med de pros/cons det gir.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Forsvarets fotposer som fås hos overskuddsmateriell eller Olav Teigen (finn).

Oppi de har jeg klippet til en såle av en "Termatex" sitteplate (de sorte som liggeunderlag var laget av før i tiden). Så jumper jeg bare oppi de med mine WM Flash booties på når jeg skal ut, eller stå i kokegsopa i forteltet (har en samme type plate i dobbel tykkelse nede i gropa).

Da er det bare å labbe ut og rundt i leiren, fungerer utmerket, sist brukt på Finse for en uke siden, da var temperaturen lavere enn -25..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.