Gå til innhold
  • Bli medlem

Muffer/Poagies til skistaver


ryback

Anbefalte innlegg

Tanken er at disse skal ta unna for vinden når jeg går på tur. De rekker nesten til albuen.

Oppskrift finnes her: https://www.instructables.com/Wizards-Sleeve-Ski-Poagies/
Stoffet som ble brukt: https://www.selfmade.com/nb-no/p/softshell-sort-m-sort-fleece-bakside-3632/220462

IMG_2560.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke dumt, og egentlig ganske logisk. Hva er noen fordeler/ulemper over skallvotter?

Hvis man er mye ut og inn av muffene med hendene kan jeg se for meg det er mer fornuftig å holde seg til skallvotter, men hvis grunnen til at man går ut av muffene er for å få bedre fingernemhet og man bruker hansker (ikke votter) inne i de gir det ganske mye mening å ha noe sånt uten å styre med å dra av kun skallvottene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (9 timer siden):

Har brukt padlemuffene mine når eg har trekt dekk i pissregn på vestlandet og alt anna vert dyevått. Funka veldig fint.

Jeg har brukt padlemuffene på sykkelen i kulda. Funker det også. 
Stavmuffer er en god ide. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (På 20.1.2024 den 1.58):

Ikke dumt, og egentlig ganske logisk. Hva er noen fordeler/ulemper over skallvotter?

Hvis man er mye ut og inn av muffene med hendene kan jeg se for meg det er mer fornuftig å holde seg til skallvotter, men hvis grunnen til at man går ut av muffene er for å få bedre fingernemhet og man bruker hansker (ikke votter) inne i de gir det ganske mye mening å ha noe sånt uten å styre med å dra av kun skallvottene.

Jeg så en video på youtube og tenkte at det var et billig og enkelt prosjekt for en som ikke har tatt i en symaskin på 30 år. https://www.youtube.com/watch?v=MBf6q3PMVfQ

Jeg synes skallvotter kan bli litt ubehagelig å gå med siden det er så mye ekstra stoff som gjerne krøller seg. Jeg foretrekker å gå med tynne hansker med en ull-linervante inni og hvis stavmuffene gjør at jeg kan unngå vottene litt oftere så er det en win for meg.

Jeg har et par Hestra Army leather votter som er mine varmeste votter, skallvotter med ull innervott og plass til en skallvott/hanske inn i der igjen. Jeg har ikke opplevd at de har blitt for kalde, men jeg har vært på grensen. Et problem med disse vottene er at mansjetten er kort og trang så det er fort gjort at det blir en glipe mellom vott og jakkeermet.  Disse muffene går langt nesten opp til albuen så da gjør det ikke noe om det er en liten glipe ved vottene. (Jeg kommer nok uansett til å sy på en forlenget mansjett på vottene etterhvert.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste årene blitt veldig kald på fingrene. Spesielt når aktiviteten går ned.

Jeg bruker gjerne ullskjorte med tommelhull, polartec pulsvarmere med tommelhull, hestra liners, helstra heli ski hansker med ullfór. Dette gir god nok bevegelighet og førlighet til at jeg kan gjøre alt uten å ta av hansker.

Utenpå der igjen bruker jeg skallvotter som går på og av ved behov.

Allikevel kan jeg bli kald. Og ullvotter med skallvotter er ikke bedre (og jeg blir for handicappet med det på hendene).

Muffer var en skikkelig bra idè! Jeg har neopren og symaskin, så det skal jeg få til å lage. Da kan man kanskje bruke mer fintfølende hansker, og fortsatt holde varmen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.