Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Kongsvoll vs Hunter


Turgåer1992

Anbefalte innlegg

Annonse

Kongsvoll har nubuck lær, mens Hunter har glatt lær. Jeg vil tro det er eneste praktiske forskjell på dem, når det gjelder vannmotstand. Det glatte læret vil være lettere å holde en vannmotstandig finish på, enn nubucken, slik jeg ser det. Og, jo mindre vann som trenger inn i læret, desto letter jobb får membranen, etter min erfaring. Så jeg holder en liten knapp på Hunter, med tanke på den problemstillinga.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er nesten identiske, de har samme passform, såle og fôret med den samme Gore Texen. Her er det læret som utgjør den største forskjellen. Hunter har glatt fullnarv, Kongsvoll har matt nubuck lær. Begge støvlene er tiltenkt og er til samme bruk. Kongsvoll EVO kan fremstå som noe stivere da snittet, delingen i skaftet er litt annerledes.

 

Vanntettheten på støvlene er den samme. Hunter med glatt lær, så lenge læret er glatt og ved førstgangsbruk vil vannet prelle av enklere på denne kontra Kongsvoll som har nubuck. Nubuck er en slipt overflate og vannet vil henge noe mer igjen. Men etter du har brukt støvlene og smurt de inn med skokrem blir også nubucken glatt.

En støvel med glatt fullnarv vil kunne fortere få synlige rift i læret mens i på nubuck er det noe mer skjult med den matte overflaten.

Disse to støvlene er ganske så like. Så her er det litt opptil brukeren hva de foretrekker. Noen vil kun ha glatt lær, mens andre vil ha den mer matte overflaten. Derfor har de to forskjellige varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin HJ skrev (28 minutter siden):

Disse er nesten identiske, de har samme passform, såle og fôret med den samme Gore Texen. Her er det læret som utgjør den største forskjellen. Hunter har glatt fullnarv, Kongsvoll har matt nubuck lær. Begge støvlene er tiltenkt og er til samme bruk. Kongsvoll EVO kan fremstå som noe stivere da snittet, delingen i skaftet er litt annerledes.

 

Vanntettheten på støvlene er den samme. Hunter med glatt lær, så lenge læret er glatt og ved førstgangsbruk vil vannet prelle av enklere på denne kontra Kongsvoll som har nubuck. Nubuck er en slipt overflate og vannet vil henge noe mer igjen. Men etter du har brukt støvlene og smurt de inn med skokrem blir også nubucken glatt.

En støvel med glatt fullnarv vil kunne fortere få synlige rift i læret mens i på nubuck er det noe mer skjult med den matte overflaten.

Disse to støvlene er ganske så like. Så her er det litt opptil brukeren hva de foretrekker. Noen vil kun ha glatt lær, mens andre vil ha den mer matte overflaten. Derfor har de to forskjellige varianter.

Såle stivheten er vell hakket stivere på Kongsvoll(4/5) enn Hunter(3/5)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Dutton said:

Såle stivheten er vell hakket stivere på Kongsvoll(4/5) enn Hunter(3/5)? 

Det var ikke noe Crispi Norge nevnte når jeg pratet med dem ang forskjellen på disse to støvlene. Det kan godt være det, men det er ikke noe jeg vet om 😊

Endret av Martin HJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Martin HJ skrev (1 time siden):

Det var ikke noe Crispi Norge nevnte når jeg pratet med dem ang forskjellen på disse to støvlene. Det kan godt være det, men det er ikke noe jeg vet om 😊

Det står i alle fall nevnt på spesifikasjoner. Ellers veldig like. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.