Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling sovepose


Regny

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på jakt etter en dunsovepose til vår/sommer/høst og håper dere kan komme med noen anbefalinger.

Har sett mye frem og tilbake på nett men er jaggu ikke lett å finne ut hva som er bra/mindre bra.

Litt info om bruk og person:

183 høy, 115kg, sover urolig og mest på siden, sover relativt varmt.

Planlagt bruk er teltturer og mc camping, har en Aegismax UL til de varmeste sommernettene og ønsker gjerne en sovepose som ikke knekker lommeboken, er stor pakkestørrelse eller for trang.

Aegismax`en jeg har ble litt for kald sist tur da tempen var på rundt 6-7 grader. Liker størrelsen rundt skuldre som er på 170cm ifølge specs.

 

Har sett litt på Y by Nordisk Tension Comfort 600 Sovepose L som jeg kan få til 2000,- men finner ingen som har testet.

Har dere noen bedre forslag? Har god til til å følge med på når det kommer tilbud o.l, budsjett opp til 3000,- foreløpig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Marius Engelsen skrev (På 28.9.2023 den 15.16):

Har ikke testet så mange. Men jeg synes min warmpeace Viking 600 er fin ned til frysepunktet.

Det beste med den posen er at den er enkel å vaske og tørke, og at den har full glidelås slik at den kan være dyne om sommeren.

 

Takk for svar, ser på Viking 600 at vanlig er for personer inntil 180 så regner med at jeg må ha long utgaven da? 

Hvordan opplever du bredden på den? Ser det er 80cm ift 86cm på den jeg har som er ganske romslig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regny skrev (7 minutter siden):

Takk for svar, ser på Viking 600 at vanlig er for personer inntil 180 så regner med at jeg må ha long utgaven da? 

Hvordan opplever du bredden på den? Ser det er 80cm ift 86cm på den jeg har som er ganske romslig

Jeg har regular. Jeg er 170 cm høy og 65 kilo, så den er god plass i for meg.

 

Cumulus har også mange bra poser.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warmpeace Viking 600 støttes. Har størrelse regular og wide, er 178 cm og litt bredskuldra. Passer perfekt, men long er nok å fortrekke om man er over 180 cm ja. Har sovet i den i noen minusgrader og har ikke vært kald. God og fluffy og er skikkelig fornøyd med den posen 👍 Anbefales.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 3-sesonger er en CUMULUS PANYAM 600. Ikke spesielt godt kjent merke i Norge. En fantastisk behagelig dunpose, som pakker lite og lett, og varmer mye. Komforttemperatur angis til -6. Jeg har vært ned mot -10 og har hatt det godt og varmt, med standard ullundertøy inni. Fås vel direkte fra Cumulus til drøyt 3800,- + toll/avgifter. En litt artig vri med CUMULUS er at du kan få formprodusert posen etter din egen kropp. Det har ikke jeg gjort, men kan se for meg at det er nyttig for enkelte mtp lengde/bredde litt utenom normen. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veidemannsblod skrev (1 time siden):

Min 3-sesonger er en CUMULUS PANYAM 600. Ikke spesielt godt kjent merke i Norge. En fantastisk behagelig dunpose, som pakker lite og lett, og varmer mye. Komforttemperatur angis til -6. Jeg har vært ned mot -10 og har hatt det godt og varmt, med standard ullundertøy inni. Fås vel direkte fra Cumulus til drøyt 3800,- + toll/avgifter. En litt artig vri med CUMULUS er at du kan få formprodusert posen etter din egen kropp. Det har ikke jeg gjort, men kan se for meg at det er nyttig for enkelte mtp lengde/bredde litt utenom normen. 

 

 

Cumulus har svært bra kvalitet.

Jeg har en formsydd Alaska 1200, det er en god vinterpose 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.