Gå til innhold
  • Bli medlem

Flyreise med 130liter sekk


HakAnd7

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal på tur lenger nord i landet til høsten, er det noen som har erfaring med å reise med våpen og tung tursekk på flyreiser? Går begge som spesialbagasje, eller er det kun våpnet? Og om ikke tursekk er spesialbagasje, kan denne sendes som vanlig koffertbagasje?

takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spesialbagasje. Det kan også vere smart å investere i en ryggsekkbag eller bruke ein stor og solid plastpose på. Då unngår du at personell kastar rundt på ting etter reimane og at ting sett seg fast. 

Dei fleste store ryggsekkmerker sel slike transportbagar for sekk, eg har ein frå Bergans som er stor, god og solid. Fjellreven og Osprey har også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man jakte har man gjerne med seg skudd også, og de ligger ikke sammen med våpenet. Jeg har da sendt våpen i ett kolli, og lagt vital våpendel sammen med ammo i bagasjen. Alt som spesialbagasje. Vital våpendel og ammo må uansett i et annet kolli enn våpenet. Dette tar tid på flyplassen, så vær tidlig ute.. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.