Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski til en på 155 cm


heiheiho

Anbefalte innlegg

Annonse

Det kjem litt an på type ski, oppakning osv., og ikkje minst skidugleikar. 

Men eg vil tru at 170-175 kan høve deg? Kjem litt an på kor mjuk den er. Sidan du er ganske lett kan det vere greit å styre unna dei stivaste modellane. 

Har du sett på Åsnes sine sider? Dei har nokre rettleiande tabellar med utgangspunkt i vekt og høgde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (18 timer siden):

Det kjem litt an på type ski, oppakning osv., og ikkje minst skidugleikar. 

Men eg vil tru at 170-175 kan høve deg? Kjem litt an på kor mjuk den er. Sidan du er ganske lett kan det vere greit å styre unna dei stivaste modellane. 

Har du sett på Åsnes sine sider? Dei har nokre rettleiande tabellar med utgangspunkt i vekt og høgde. 

Hei. Takk for svar! Tror du ikke 170 blir for lange for meg? Har sett på tabellene, men de har ikke laget tabellen så langt ned som min høyde og vekt går. Kun på junior oversikten.

Skulle egentlig kjøpe åsnes Mountain race junior, men de er ikke brede nok til å ha bindinger som passer til disse skoene som jeg ønsker: Alfa Outback Aps W 2.0.

Vurderte også åsnes Tonje, men de har stålkanter, så da kan jeg ikke bruke de om jeg plutselig finner på å låne en hund av en venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

170 meinar eg ikkje blir for langt. 

Eg er 166 og har fjellski på 185 cm, 187 cm og 190 cm. Altså frå 19-25 cm lenger enn meg. 

Tabellen til Åsnes oppgir anna Finnmark i 170 som høveleg for ein person opptil 60 kg og mellom 150-160 cm høg.

For korte ski er ikkje noko særleg, det kan fort oppleves litt vinglete i unnarenn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (1 time siden):

170 meinar eg ikkje blir for langt. 

Eg er 166 og har fjellski på 185 cm, 187 cm og 190 cm. Altså frå 19-25 cm lenger enn meg. 

Tabellen til Åsnes oppgir anna Finnmark i 170 som høveleg for ein person opptil 60 kg og mellom 150-160 cm høg.

For korte ski er ikkje noko særleg, det kan fort oppleves litt vinglete i unnarenn. 

Tusen takk for hjelpen! Jeg går for Finnmark skiene :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.