Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan lage/hvor kjøpe fotposer?


Eirikte

Anbefalte innlegg

Om vinteren er det ingenting som er mer kjedelig enn å snøre på seg skisko og gamasjer når man bare skal ut av teltet og slå lens eller stramme et par barduner.

En kamerat har "grønne ajungilak varmesokker" som er høye nok til å tråkke i snøen med, og som er tildels vannavvisende, og som også er komfortable og varme slik at man kan ha de på seg inne i teltet. Disse er gått ut av produksjon, og nå lager de kun noen små udugelige gule varmesokker.

Jeg vil og ha! Hva gjør jeg!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Helsport sine bivuaksko. Koster i underkant av 300 kr tror jeg. Disse skoa passer utmerket til formålet du beskriver. De har gummi under skoa, noe som gjør at det går ann å bruke dem ute i snøen. De kan strammes rundt leggen slik at snø ikke kommer inn i dem. I tilleg er de nydelige å ha på seg i soveposen hvis natta blir kald. Jeg har lagt inn en såle i mine, noe som både gjør dem bedre å gå med og varmer. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik

De terje har har gått ut av produsjon ja men det har kommet noen nye som selges sammen med en overtreks greie. totalt sett tror jeg disse er bedre da de sitter bedre på foten.

http://www.amfibi.no/kelkoo.asp?dsp=gridSelected&sysid=2204&searchgroup=productgroup&dispt=2&lgusr=&dsct=0&curr=&searchstring=507

Bestiller du hos disse kan du avtale og hente dem i lillestrøm, de har lager der.

Jeg prøvde dem på g-sport på alna og de virker veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Etsvends refererer til virker jo veldig bra. Helsport sine likeså.

Eirikt:

Grunnen til at mine fotposer ikke passer så bra til beina dine, er at jeg fikk Ajungilak til å spesialsy et par til meg. Fire spesialister fra fabrikken kom hjem til meg ifjor og tok mål av beina mine. Innvendig brukte de bl.a. spesialtråd (rent gull) for å forhindre at kompasset blir forstyrret når jeg går rundt i terrenget med fotposene om natten for å finne den eksakte kursen. De er vannavstøtende fordi de anvendte et stoff utviklet av NASA for romreiser.

Det er disse alle misunner meg, men som jeg gjerne låner bort så lenge ingen finner på å tisse på dem (og skylder på kulingen):

post-898-133474451247_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Etsvends refererer til virker jo veldig bra. Helsport sine likeså.

Eirikt:

Grunnen til at mine fotposer ikke passer så bra til beina dine, er at jeg fikk Ajungilak til å spesialsy et par til meg. Fire spesialister fra fabrikken kom hjem til meg ifjor og tok mål av beina mine. Innvendig brukte de bl.a. spesialtråd (rent gull) for å forhindre at kompasset blir forstyrret når jeg går rundt i terrenget med fotposene om natten for å finne den eksakte kursen. De er vannavstøtende fordi de anvendte et stoff utviklet av NASA for romreiser.

Det er disse alle misunner meg, men som jeg gjerne låner bort så lenge ingen finner på å tisse på dem (og skylder på kulingen):

Problemet er løst. Jeg er så heldig å bo på Oslo Øst-Øst; Lillestrøm Øst, ved siden av Dynea fabrikken. Og i dag kom det 67 kvinnelige ingeniører hjem til hybelen min og målte føttene mine og diverse annet. Så nå jobber de for fullt med å designe og utvikle et par nye fotposer som skal lages i samme materiale som et annet kjent produkt fra Dynea; nemlig Tine Milkshake-pakningen (330 ml, se bildet). Disse skal smøres på innsiden med en svært tynt lag dynea-dynamitt og med en lunte, slik at jeg kan tenne på hvis det blir skikkelig kaldt. På grunn av det tynne laget dynamitt blir det en svært liten flamme-eksplosjon som vil varme føttene i ca 47 minutter. Så det så!

Terje:

Du som har livlig fantasi og litt svart humor; kanskje du ville ta en titt på noen av reglene på http://www.jusped.no/wiki/Kategori:Piratrett

Mange av reglene er ikke piratifisert ennå, men det er jo bare å redigere i vei...

post-2095-133474451257_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig er den eneste redningen mot slike hallusinasjoner på fredagskveldene å lukke den store røde og komme seg i Frokostkjelleren. :wink:

Ellers er det alltid en eller annen sportsforretning som har en gammel Ajungilak liggende. Alternativt kan man google etter nettannonser - eller legge inn en annonse selv vente på å bli googlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig er den eneste redningen mot slike hallusinasjoner på fredagskveldene å lukke den store røde og komme seg i Frokostkjelleren. :wink:

Nyere empirisk forskning viser at jeg hadde hatt det bedre nå hvis jeg ikke hadde fulgt ditt råd. (Kilde: Meg selv, 17.02.07).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirikte: Mammut har jo som kjent kjøpt opp Ajungilak. Jeg har nå hørt at de er i samtaler med Dynea. Forøvrig har NASA godkjent et eventuelt oppkjøp.

Jepp. Hørte at advokatfirmaet DoWe, Cheat'em and How skulle sørge for at fusjonen gikk vel for seg.

Terje: Har for øvrig fått snøbriller av supermann. De kunne se gjennom alt unntatt gore-tex. Dessverre ble de ødelagt da de kom for nær kryptonitt-reccobrikken til Lex Luthor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.