Gå til innhold
  • Bli medlem

Korreksjon fra tidligere innlegg


Tom

Anbefalte innlegg

I en annen debatt her ble jeg kritisert fordi jeg sa at jeg elsker fjellet. Jeg føler det er på sin plass å korrigere litt. Mine følelser for fjellet kan ikke beskrives med ord eller uttrykk. Den eneste måten man kan forstå dem på er å være meg og kjenne dem, hvilket jeg selvsagt er alene om å ha muligheten til. Elske er et ganske mutt ord i forhold til hvor glad jeg er i fjellet. Videre skrev jeg at jeg elsker fjellet av hele mitt hjerte. Det var selvsagt for svakt. Jeg elsker fjellet av hele meg, av "all min ånd, all min kraft, all min sjel" eller hva det er det står i Bibelen.

Fra tid til annen hender det at jeg sitter en sen kveldstime, eller som et avbrekk fra arbeidsdagen, og ser på bilder. For eksempel etojm.com, Panda sine sider, og også hos andre her inne. Da får det meg for det første til å slite med å holde tårene tilbake. For det andre får det meg til å tenke over livet mitt. Tenk om jeg blir gammel og angrer på at jeg var for lite i naturen. Det hadde vært grusomt.

Så for å oppsummere: Mine tidligere beskrivelser av mitt forhold til fjellet har vært altfor forsiktige. Det finnes ikke ord som kan beskrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hyggelig at du er inne på sidene mine Tom. Jeg har ikke fått oppdatert de på veldig lenge og har litt dårlig samvittighet for det.

Mulig de er dårlig oppdatert, men jeg hadde uansett en herlig stund forleden da jeg så på bilder der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bør starte hjemmeside for å glede Tom?

Det er en lykke i livet [Arnulf Øverland]

Det er en lykke i livet

som ikke kan vendes til lede:

Det at du gleder en annen,

det er den eneste glede.

Det er en sorg i verden

som ingen tårer kan lette:

Det at det var for sent,

da du skjønte dette.

Ingen kan resten av tiden

stå ved en grav og klage.

Døgnet har mange timer.

Året har mange dage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.